بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با تاکید بر برگزاری مناسب برنامه های دهه کرامت در خراسان شمالی گفت: این دهه فرصت مناسبی برای تبیین مسئله لزوم توحید همراه با ولایت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بعد از ظهر شنبه در نشست ستاد استانی گرامیداشت دهه کرامت که با محوریت استقبال از خدام حرم مطهر رضوی در استان و جشن های مردمی تحت عنوان زیر سایه خورشید، برگزار شد، به استقبال هرچه باشکوهتر از خدام حرم مطهر رضوی در خراسان شمالی تاکید کرد و افزود: استقبال از خادمان حرم مطهر علی بی موسی الرضا(ع) و حضور آنها در استان فرصت مناسبی برای تبیین آموزه های امام رضا(ع) در بین مردم است.

وی با بیان این که هشتمین اخبر تابناک آسمان امامت و ولایت در دوران امامت خود تلاش ویژه ای برای تبیین مسئله لزوم توحید همراه با ولایت انجام داد، اظهار داشت: موضوع بسیار اساسی"توحید بدون ولایت، کاربردی نیست و نتیجه ای ندارد" توسط امام هشتم(ع) به صورت کامل نشر و تبیین شد و ایام دهه کرامت نیز فرصت مناسبی برای تبیین دوباره این مسئله در جامعه است.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این که امام رضا(ع) پیام امامت و ولایت در کنار توحید را تعمق بخشید، افزود: باید این مهم را مورد توجه قرار دهیم و از این ایام به شیوه ای اصولی استفاده کنیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین خواستار استفاده از فرصت حضور خدام  در استان در زمینه آموزش چگونگی زیارت آگاهانه همراه با معرفت و لزوم تلاش جوانان برای دین شناسی شد.

معاون سیاسی امنیتی  استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه  با تأکید بر نهادینه ساختن معرفت به اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع)، گفت: برای اینکه کمالات ائمه اطهار  از هر حیث  در جامعه  گسترش یابد، می بایست سیره ائمه اطهار(ع) به شیوه ای درست در جامعه جهت دهی شده و دغدغه  و حساسیت آن در جامعه نیز ایجاد شود.

سیف الله مطلبی اظهار داشت: در این باره لازم است از تمام ظرفیت های فرهنگی و هنری و قابلیت های اجرایی استان استفاده شده و تمامی دستگاه ها و نهادهای مختلف نیز با دغدغه وارد عمل شوند.

گفتنی است، دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) همزمان است؛ به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.