مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در واکنش به خبر مصدومیت احسان لشکری و رضا یزدانی گفت: خوشبختانه این دو ملی پوش اعزامی به رقابتهای جهانی در وضعیت خوبی قرار دارند و هیچ مشکل و مصدومیت نگران کننده‌ای آنها را تهدید نمی کند.

رضا لایق در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: احسان لشگری در تمرین با جعفر دلیری از ناحیه رباط داخلی پا دچار مصدومیت شد که خوشبختانه با معاینات دقیق و اقدامات لازم پزشکی متوجه شدیم مشکل خاصی ندارد. البته وی دیروز استراحت داشت و به تازگی با تمرینات سبک و خاص، دوباره به جمع اردونشینان بازگشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لشگری همچنان می تواند یکی از امیدهای اصلی تیم اعزامی به رقابتهای جهانی باشد گفت: احسان بارها نشان داده که مرد روزهای سخت است و حتی قبل از المپیک لندن نیز بارها دچار مصدومیت شد، اما همه دیدند که جانانه جنگید و با مدال برنز به ایران بازگشت. خوشبختانه او همچنان با همان روحیه و توانمندی تمرین می کند و کادر فنی تیم ملی را امیدوارتر از قبل کرده است.

مربی تیم ملی کشتی آزاد به رضا یزدانی هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه یزدانی هم مشکل خاصی ندارد و بر خلاف برخی اخبار مبنی بر تشدید آسیب دیدگی او در تمرینات اردو باید گفت که وی تمرینات خوبی را پشت سر می گذارد و یکی از امیدهای اصلی تیم ملی در رقابتهای جهانی است.

لایق به بی توجهی برخی مسئولان سیاسی و ورزشی کشور نسبت به اردونشینان تیم ملی کشتی اشاره کرد و افزود: این کشتی گیران ماههاست که در اردو هستند و نیاز دارند از لحاظ روحی و روانی تقویت شوند. طبیعی است مسئولان و متولیان ورزش باید هم اکنون هنر خود را نشان داده و با حضور در خانه کشتی ، روحیه و انگیزه دو چندانی به کشتی گیران اعزامی دهند.

وی در خاتمه اظهار داشت: تمرینات تیم ملی کشتی آزاد ایران تا روز 21 شهریور ماه که زمان اعزام بچه ها به رقابتهای جهانی است همچنان ادامه دارد و ما سعی خواهیم کرد آزادکاران ملی پوش را در روزهای باقیمانده به اوج توان روحی و جسمی لازم برسانیم.

رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان طی روزهای 24 تا 31 شهریور ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می شود.