کرمان - خبرگزاری مهر: مس کرمان درحالی در فاجعه بار ترین دوران حضور خود در لیگ برتر قرار دارد که با تغییر مدیریت شرکت مس ایران سخنها حکایت از تغییر سریع مدیریت باشگاه مس و کادر فنی این تیم برای برنامه ریزی فوری در راستای نجات این تیم از وضعیت کنونی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مس کرمان روزگار بدی را می گذراند، بی توجهی به هشدارهای رسانه ها و هواداران این تیم مردمی و وارد کردن این تیم به حواشی نتیجه عملکرد کادر مدیریتی و فنی این تیم از ابتدای فصل جاری تا کنون است.

مس با بدترین خط حمله و در مقابل چندین گل خورده در انتهی جدول قرار دارد و کار به جایی رسیده است که تیمی ریشه دار همچون مس کرمان در بازی خانگی در مقابل تیمهای درجه چندم لیگ برتر مقابل چشمان تماشاگران شکست سنگین می خورد.

نژاد زمانی

جذب بازیکنان بی انگیزه و دارای سطح پائین فنی علیرغم تمام هشدارهای صورت گرفته مس را در سراشیبی قرار داده است که بدون شک نتیجه عدم تدبیر و برنامه ریزی برای آینده است.

شکست مس در مقابل ملوان وضعیت را در کرمان به مرحله بحرانی نزدیک کرده است، مس در بدترین روزهای تاریخ حضورش در لیگ برتر نیز چنین روزگاری را سپری نکرده است.

حضور بازیکنان درجه چندم تیمهای ضیف فصل گذشته فوتبال کشور، حضور مربی بی تجربه در ابتدای فصل نقل و انتقالات و در نهایت به یکباره جایگزین شدن این مربی جوان با مسن ترین مربی لیگ برتر از جمله عجایب مس کرمان است.

نیک نفس

وجود مدیران غیر بومی در مسئولیتهای مختلف در استان کرمان و بی توجهی آنها به سرنوشت مس کرمان به خوبی در مس کرمان نمود پیدا کرده است.

فریاد کمک خواهی مس کرمان در حالی بلند شده است که ابتدای هفته جاری پس از اختلاس مدیر غیر بومی شرکت مس در نهایت مدیریت این تیم به فردی از استان کرمان واگذار شد.

احمد مرادعلیزاده که پیش از این به عنوان گزینه اصلی تصدی استانداری کرمان از وی یاد می شد پس از آنکه به عنوان مدیرعامل شرکت مس ایران انتخاب شد در نخستین ساعات تصدیش یکی از موارد فوری در دستور کار خود را اصلاح وضعیت بحران زده باشگاه مس کرمان گذاشته است.

مدیرعامل آینده مس کیست؟؛ ایرانمنش، نژاد زمانی و نیک نفس

حالا نگاه همه مردم کرمان به سمت مرادعلیزاده است، گفته می شود وی با برگزاری جلسات متعدد در حال بررسی گزینه مناسب برای معرفی به عنوان مدیرعامل باشگاه مس کرمان است.

ایرانمنش، نژاد زمانی و نیک نفس از جمله گزینه های اصلی مرادعلیزاده به عنوان مدیرعامل باشگاه مس کرمان هستند که همگی در کارنامه خود مدیریت این تیم را دارند.

گفته می شود تا پایان امروز سه شنبه یا روزهای آتی مدیر جدید مس کرمان معرفی می شود.

آنچه که در این زمینه مهم است وضعیت بحران زده مس کرمان است و به همین دلیل بسیاری از گزینه ها برای ورود به این باشگاه در حال تامل و مشورت هستند زیرا تحویل گرفتن مس درحالی گرفتار انواع بحرانها است و تیم در انتهی جدول قرار دارد نیاز به کاری شبانه روزی و ایثار دارد.

ایرانمنش

با این حال حضور نژاد زمانی و اکبر ایرانمنش در برهه کنونی و با توجه به توانایی مدیریت بحران این افراد محتمل تر به نظر می رسد.

از سوی دیگر تغییر در کار فنی تیم مس کرمان نیز بسیار ضروری است با وجود احترام فوتبال کرمان برای یاوری اما این تیم امروز به مربی جوان و تلاشگر نیاز دارد و تنها تجربه یاوری به کار تیم نمی آید.

تغییر در کارد فنی مس ضروری است/ پرویز مظلومی مطرح ترین گزینه

در آخرین مصاحبه مطبوعاتی وقتی یاوری تحت فشار خبرنگاران قرار گرفت به دلیل شرایط بد وی نزدیکان یاوری از خبرنگاران خواستند به سوالهای خود و به خصوص انتقادها ادامه ندهند.

به نظر می رسد نزدیکترین گزینه به مس کرمان در این راستا پرویز مظلومی باشد وی نیز که مربی روزهای سخت لقب گرفته است تجربه مربی گری در مس کرمان را دارد و همه کرمانیها امیدوارند با تغییرات فوری و منطقی در ترکیب مس کرمان این تیم در کوتاه ترین زمان ممکن از شرایط کنونی فاصله بگیرد و مس بتواند تنها سهمیه کرمان در لیگ برتر فوتبال را حفظ کند.

از سوی دیگر به دلیل پر شدن سهمیه بازیکنان مس کرمان به وسیله بازیکنان با سطح فنی پائین جذب بازیکنان خارجی تاثیر گذار بسیار با اهمیت است.

در این خصوص باید حساسیت و تدبیر لازم اندیشیده شود تا بازیکنانی به مس کرمان افزوده شوند که مشکلات مس را به کمترین میزان ممکن کاهش دهند.

استفاده از بازیکنان بومی کرمانی که دارای تعصب استانی نیز هستند نیز راه چاره دیگری است که باید در کنار افزایش روحیه بازیکنان کنونی مورد نظر قرار گیرد.

کرمانیها در انتظار اخبار خوش فوتبالی مرادعلیزاده

مراد علیزاده به مردم کرمان وعده داده است که اعتبار از دست رفته مس کرمان را به این تیم بازگرداند.

وی گفته است که طی چند روز آینده مردم کرمان خبرهای خوشی را دریافت خواهند کرد و مشکلات این تیم به زودی تمام می شود.

هم اکنون فوتبالدوستان کرمانی در انتظار هستند تا با اندیشه های مراد علیزاده اعتبار از دست رفته تیم فوتبال مس کرمان که به دلیل عدم مدیریت صحیح روی داده است بار دیگر به این تیم بازگردد.