۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۵۳

گزارش مهر/

فانوس در دستان مس کرمان/ فوتبال کرمان هوای تازه می خواهد

فانوس در دستان مس کرمان/ فوتبال کرمان هوای تازه می خواهد

کرمان - خبرگزاری مهر: پس از گذشت شش هفته از لیگ برتر مس کرمان یکی از بدترین مجموعه نتایج خود را در تاریخش کسب کرده و در انتهای جدول لیگ برتر قرار گرفته است این درحالیست که کسب این نتایج در پی عدم مدیریت صحیح تیم و جذب بازیکنان دسته اولی در مس قابل پیش بینی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، کار این روزهای مس کرمان به حدی آشفته است که در تاریخ حضور این تیم در لیگ برتر مانند ندارد مس بعد از شش هفته از لیگ برتر در انتهی لیگ برتر تنها با یک گل زده قرار دارد و مقابل هر تیمی قرار بگیرد برای آن تیم هفته استراحت و آسایش است.

فانوس در دستان مس بیش از هر زمان دیگری می درخشد و ادامه روند از دست دادن امتیازات مس کرمان تنها سهمیه فوتبال استان کرمان در لیگ برتر را با خطر بسیار جدی مواجه کرده است و این مسئله ای است که شاید کادر فنی و مدیریت غیربومی مس کرمان در موردش حساسیت خاصی نداشته باشند.

مس شش هفته است امتیازات لیگ برتر را یکی پس از دیگری از دست می دهد و دیگر زمان فرصت دادن به تیم سر آمده است. در سوی دیگر سکوت عجیب مدیران استان کرمان و اهالی ورزش و دستگاههای ورزشی نیز سوال برانگیز است.

دیگر زمانی برای فرصت دادن وجود ندارد

مس در سراشیبی سقوط قرار دارد و این نشان می دهد حساسیت های زمان نقل و انتقالات مس کرمان بی مورد نبود. هر آنچه که گفته شنیده نشد و در نهایت بازیکنان بسیار ضعیف جذب یکی از پر افتخارترین تیمهای ورزشی استان کرمان شدند و نتایجی را کسب کردند که مطمئنا اگر بازیکنان بومی کرمان در مس بودند می توانستند با تکیه بر توانمندیها و تعصبشان جایگاه بهتری را نصیب کرمان کنند.

در آغاز فصل نقل و انتقالات و آنجا که تقوی زمزمه ورودش به مس کرمان بر سر زبانها افتاد همه داد از انتخابی اشتباه زدند، انتخابی که در حد و اندازه نام مس نبود و از همه بدتر جایگزین مربی شد که برای کرمانی ها محبوب بود و همه انتشار ابقایش را می کشیدند.

پس از آن ساز جدایی بازیکنان تاثیر گذار مس کرمان کوک شد و تک تک بازیکنان تاثیر گذار مس رفتند و مس کرمان اما بخش قابل توجهی از زمان نقل وا نتقالات را از دست داد و زمانی نیز که وارد این بازار پر هیاهو شد که بازیکنان تاثیر گذار تیمدار شده بودند و مدیران مس نیز که در مذاکراتشان توان جذب بازیکنان موثر را نداشتند به جذب بازیکنان درجه چندم لیگ دسته اول را در دستور کار قرار دادند.

افت شدید فنی مس کرمان که از ابتدای فصل و نقل و انتقالات محرز شده بود همراه شد با انتقاد رسانه ها و هواداران از تیم مس که درنهایت به افراط گرایی نیز در اعتراض هوادارن همراه شد که حواشی را در پی داشت.

این مسئله متاسفانه موجب شد نقادی های دلسوزانه نیز برای کنترل حواشی کاهش یابد و در نهایت امروز شاهد تیمی باشیم که آبروی فوتبال کرمان را در انتهی جدول لیگ برتر قرار داده است.

از تقوی تا یاوری/ تقوی از زیر بار مسئولیت نتایج مس فرار کرد

این درحالی بود که عدم نقد پذیری مدیران و عدم اصلاح رویه مدیریت یک جانبه در مس ادامه یافت و پس از جدایی تقوی از مس کرمان در نهایت محمود یاوری وارد فوتبال کرمان شد که این تصمیم نیز هر چند بار فنی بالاتری نسبت به تصمیم نخست مدیریت تیم داشت اما یکی از مسن ترین مربیان لیگ برتر را در ترکیب مس کرمان جای داد.

این روزها مس کرمان پس از گذشت شش هفته از لیگ حال رو روز خوشی ندارد، شش هفته زمان برای اثبات و هماهنگی و حتی شناخت بازیکنان کافی بی نظر می رسد و تیمی که علیرغم نظر رسانه به نظر مدیرعاملش 30 تا 40 درصد قوی تر از تیم فصل قبل بود در اکثر بازیهایش حتی توان تدراک یک ضد حمله را هم ندارد.

اعداد افتخار آمیز مس/ یک گل و تساوری در تبریز

در حالی که تیمهای دیگر لیگ برتر برای کسب یک امتیاز هم کار را به شکایت از لیگ برتر می رسانند مس کرمان از ابتدای لیگ برتر تاکنون تنها یک گل به ثمر رسانه و افتخارش هم تساوری با تراکتور سازی در تبریز است!

این اعداد جمع افتخارات مس کرمان هستند و تمام نقدها هشدارها و تذکراتی که قبل از شروع لیگ برتر داده شد بی نتیجه مانده است.

بدون شک مسئولیت شکستهای اخیر فوتبال کرمان برعهده تصمیم گیرندگان و مذاکره کننده گان مس در فصل نقل و انتقالات است.

بیماری محمدی هواداران را نگران کرده است/ مربی بومی تاب استرس و حواشی را نیاورد

پس از بازی با سایپا و شکست مس کرمان مهدی محمدی که یکی از دلسوزان مس است نیز به دلیل سکته مغزی به کما رفته است این روزها احوال مس کرمان پز از استرس و نگرانی است اما گویی برخی مسئولان و کادر فنی این تیم هیچ نگرانی از نتایج ضعیف این تیم ندارد و در نهایت شاید با چند جابجایی جای خود را به فردی دیگر بدهند و پس از رفتنشان از مس دیگر جوابگوی اوضاع کنونی هم نباشند.

نکته جالب اینکه شایعاتی در خصوص التیماتوم به کادر فنی جدید مس به گوش می رسد و گفته می شود در صورت تداوم نتایج فعلی مس کرمان دومین تغییر خود در فصل جاری را نیز تجربه می کند و نام مربی در این میان مطرح می شود که برای سومین بار در فصل جاری کرمانی ها از عملکردش خاطره خوشی ندارند.

گفته می شود صمد مرفاوی رفته رفته به نیمکت کرمان نزدیک می شود و این نام نیز نشان می دهد اوضاع در مس بر یک پاشنه می چرخد و باید تا دیر نشده مدیران شرکت مس تصمیمی جدی در خصوص بهبود اوضاع این تیم بگیرند.

طی روزهای اخیر با تغییر مدیریت شرکت مس ایران که پس از اختلاس روی داده در این شرکت روی داد حرفهایی در خصوص تغییراتی در کادر مدیریتی باشگاه مس نیز شنیده می شود.

این درحالی است که از ابتدا نیز برخی از مسئولان و نماینده های کرمان خواستار مدیریت بومی در مس کرمان بودند.

تغییر مدیر شرکت مس کرمان و احتمال تغییرات در باشگاه

آنچه که هم اکنون بیش از گذشته در مس کرمان ضروری به نظر می رسد اصلاح وضعیت کنونی مس کرمان است تیمی که روزگاری مایه فخر کرمانی ها بود این روزها موجب نگرانی فوتبال دوستان شده است.

آنچه که در این میان نگران کننده تر است اینکه مس کرمان در تمام بازیهای گذشته هنوز نتوانسته چهره یک تیم مقتدر و یک پارچه را از خود به جای بگذارد.

مس گویی هنوز در خط دفاعی خود مشغول است و با وجود داشتن مهره های تاثیر گذاری مانند ادینهو و شجاعی در خط حمله در بسیاری از ساعات بازی توان برنامه ریزی یک حمله را نیز ندارد.

اشتباهات مکرر فردی در مس کرمان پس از گذشت سه هفته از لیگ برتر نیز نشان از عدم توانایی برخی از بازیکنان این تیم دارد و نشان می دهد مس در جذب بازیکنان در فصل نقل و انتقالات بسیار بد عمل کرده است.

همراهی مدیران شرکت مس، مسئولان رده بالای کرمان، رسانه ها و هواداران و روحیه دادن به بازیکنان و اصلاح اشتباهات گذشته توسط مسئولان و تغییر رویه و اصلاح امور شاید بتواند در حفظ تنها سهمیه استان کرمان در لیگ برتر تاثیر گذار باشد.
 

کد خبر 2123873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha