خرم آباد - خبرگزاری مهر: در حالی اجلاس سراسری نماز وارد منزلگاه بیست و دوم خود می شود که این بار افتخار میزبانی این رویداد معنوی نصیب استان لرستان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، لرستان طی روزهای 13 و 14 شهریورماه میزبان بیست و دومین اجلاس سراسری نماز تحت عنوان "نماز و سبک زندگی با رویکرد اقتصادی" است، میزبانی که فضای استان را به عطر خوش نماز معطر کرده است.

این در حالیست که از ابتدای هفته جاری نمایشگاه "عطر حضور" ویژه این اجلاس سراسری در قالب 80 غرفه دایر شده و مورد استقبال مردم مرکز استان قرار گرفته است.

مهمانان ویژه اجلاس بیست و دوم نماز

مطابق اعلام ستاد برگزاری این اجلاس سراسری رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، قائم مقام سازمان صدا و سیما، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور و ... از جمله مهمانان کشوری اجلاس نماز هستند.

ارسال 1600 مقاله به دبیرخانه اجلاس نماز در لرستان

همچنین به دنبال فراخوان ارسال مقاله به این اجلاس سراسری هزار و 586 مقاله به دبیرخانه بیست و دومین اجلاس سراسری نماز در لرستان ارسال شد که از این تعداد هزار و 197 مقاله در محور نماز و سبک زندگی، 149 مقاله در محور نماز و سلامت اقتصادی، 81 مقاله حول محور سبک زندگی و اقتصاد سالم، 105 مقاله حول محور نماز و کاهش آسیب های اقتصادی و 54 مقاله هم شامل موضوعات آزاد مرتبط با نماز بود.

بر اساس پیش بینی صورت گرفته در جریان دو روز برگزاری اجلاس سراسری نماز در لرستان 20 مقاله برتر ارائه خواهد شد که از این تعداد در محور "نماز و سبك زندگی" چهار مقاله، در محور "نماز و سلامت اقتصادی" پنج مقاله، در محور "سبك زندگی و اقتصاد سالم" 6 مقاله ، در محور "نماز و كاهش آسیب های اقتصادی" چهار مقاله و در بخش مقالات آزاد مرتبط با نماز یک مقاله حائز عنوان برتر شده اند.

مطابق آخرین بررسی ها شرایط لرستان برای آغاز و برگزاری این اجلاس بزرگ آماده است و همه چیز فراهم شده تا این استان با میزبانی شایسته خود گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ نماز بردارد.

حاکم شدن فضای معنوی در جامعه از اهداف برگزاری اجلاس نماز

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در این رابطه با تاکید بر آمادگی لرستان برای برگزاری اجلاس سراسری نماز بیان داشت: برگزاری این اجلاس در لرستان یک رخداد مهم و بزرگ فرهنگی و معنوی در استان محسوب می شود.

حجت الاسلام سید احمد میرعمادی هدف از برگزاری این اجلاس را ترویج فرهنگ نماز و همچنین معطر کردن فضای جامعه به اثرات این رویداد فرهنگی دانست و افزود: نماز باید همواره به عنوان یک اصل مهم در جامعه مطرح بوده و در راستای ترویج این فریضه مهم دینی گام های جدی برداشته شود.

وی همچنین حاکم شدن فضای معنوی در جامعه را یکی دیگر از اهداف برگزاری اجلاس نماز برشمرد و گفت: برگزاری این اجلاس در استان بر اخلاق، رفتار و تربیت دینی جامعه نیز تاثیر گذار است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه برگزاری اجلاس سراسری نماز در لرستان کار بسیار بزرگی است، بیان داشت: در این راستا دستگاههای مختلف در قالب کمیته های برگزاری این اجلاس سراسری با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشته اند.

پوشش گسترده رسانه ای اجلاس سراسری نماز

همچنین به منظور پوشش گسترده اجلاس سراسری نماز در استان کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات تاکنون فعالیتهای متعددی را در دستور کار قرار داده است. در این راستا صدا و سیمای مرکز لرستان برای پوشش این رویدادی فرهنگی 15 گروه رادیویی و تلویزیونی را در نظر گرفته است.

از سوی دیگر طبق برنامه ریزی های به عمل  آمده برنامه های اجلاس سراسری نماز به میزبانی لرستان برای تمام شبکه های سراسری صدا و سیما از جمله شبکه های تلویزیونی اول، دوم، سوم، چهارم، قرآن، جام جم و خبر و شبکه های رادیویی فرهنگ، قرآن و ایران مخابره و ارسال خواهند شد.

همچنین به منظور پوشش این رویداد بزرگ خبرگزاریها، مطبوعات و رسانه های استان تاکنون به خوبی ایفای نقش کرده و در دو روز آینده نیز برنامه ریزی های جدی را برای پوشش خبری این اجلاس سراسری را انجام داده اند.

آمادگی لرستان برای برگزاری اجلاس سراسری نماز

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان نیز از آمادگی لرستان در ابعاد مختلف برای برگزاری اجلاس سراسری نماز خبر داد و گفت: برگزاری این اجلاس فرصتی برای عطراگین کردن فضای لرستان به نماز و معنویت است.

سجاد معین با اشاره به اینکه اساس همه کارهای معنوی نماز بوده و به همین دلیل است که از این فریضه به عنوان ستون دین یاد می شود، اظهار داشت: اگر نماز انسان به درگاه خداوند متعال پذیرفته شود بقیه اعمال انسان نیز در روز محشر در محضر خداوند ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در زمینه ترویج نماز و فرهنگ آن در جامعه هرچقدر سرمایه گذاری کنیم کم است، تصریح کرد: باید به طور مستمر فضای جامعه از معنویت و نماز سرشار شود و برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان گامی در این راستا است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه مدیران استان و دست اندرکاران حوزه نماز از سه ماه قبل برای برگزاری این اجلاس فعالیت کرده اند، اظهار داشت: تلاش همه بر این بوده که این اجلاس به نحو احسن در استان برگزار شود و آثار و برکات خود را بر جامعه بگذارد.