دور جدید تمرینات تیم ملی تکواندو برای حضور در بازیهای هنرهای رزمی در حالی از چند روز گذشته آغاز شد که قرار است تیم اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی امروز راهی رشت شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی تکواندو لیست10 تکواندوکاری که شانس حضور در رقابتهای جایزه بزرگ را دارند اعلام کرده و همین موضوع در کنار بالارفتن شانس کسب سهمیه المپیک از این طریق باعث شد تا ملی پوشان با جدیت بیشتری در تمرینات تیم ملی حاضر شوند. 
 
اعلام این لیست که نام میثم باقری و یوسف کرمی در کنار اسامی چون هادی مستعان، محمد باقری معتمد ، بهنام اسبقی،مسعود حجی زواره ، فرزاد عبدالهی ، علیرضا نصرآزادانی ، حسین تاجیک و سجاد مردانی دیده می شود باعث شد تا مرتضی کریمی از سرگروه تیم ملی برای حضور در اردوی آماده سازی دعوت کند. کرمی که 150 روز پیش اردوی تیم ملی را ترک کرد و حضور در مسابقات جهانی را از دست داد در شرایط کنونی در تهران حضور ندارد اعلام کرده از فردا شنبه در تمرینات حاضر خواهد شد. 
 
از سوی دیگر لغو حضور تیم ملی ایران در رقابتهای جام جهانی باعث شد تا اعزام تیم ملی به دومین دوره هنرهای رزمی که با شکل و شمایل جام جهانی برگزار خواهد شد اهمیت ویژه ای برای کادر فنی و اعضای این تیم پیدا کرده است. مرتضی کریمی هفته گذشته به اردونشینان این تیم چند روزی استراحت داد و خود با خانواده راهی شمال کشور شد تا بعد از نایب قهرمانی جهان در مکزیک ، مسائل مربوط به تمدید قرارداد و آغاز دور جدید اردوی تیم ملی چند روزی را به دور از هیاهوی تکواندو به استراحت بپزدازد.
 
این رقابتها 26 مهرماه در روسیه برگزار خواهد شد و محمد كاظمي،‌ بهنام اسبقي،‌ عليرضا نصر آزادني،‌ مسعود حجي زواره،‌ فرزاد عبدالهي،‌ كورش رجلي،‌ هادي مستعان،‌ حسين تاجيك و سجاد مرداني تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی پیگیری می کنند. 
 
ضمن اینکه تیمی هم که  قرار است 31 شهریورماه راهی اندونزی شده تا در بازیهای کشورهای اسلامی شرکت کند با برنامه سید نعمت خلیفه از امروز راهی رشت می شود تا یک هفته تمرین را در آب و هوایی نزدیک به جاکارتا پشت سر بگذارد. محمد خمسه ، محمد باقری معتمد ، بهنام بیات ، امید عمیدی و مهدی خدابخش شش تکواندوکاری هستند که امروز به رشت می روند تا یک دوره تمرینی خود را این شهر پشت سر بگذارند. 
 
انتخاب دو تیم ملی با دو کادر فنی مجزا باعث شدته تا علاوه بر تکواندوکاران ، رقابت جذابی بین دو کادر فنی ایجاد شود و همین موضوع شاید به کسب نتایج درخشان در مسابقات پیش رو ختم شود. باید منتظر ماند و دید کادر فنی کرجی که از خلیفه و خضرایی شکل گرفته موفق تر خواهد بود یا کادر فنی تهرانی با ترکیب مرتضی کریمی و هادی افشار !