۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۱۱

گزارش خبری - تحلیلی مهر؛

ابهام در نحوه انتخاب ملی‌پوشان تکواندو/ معیار کادر فنی برای انتخاب چیست؟

ابهام در نحوه انتخاب ملی‌پوشان تکواندو/ معیار کادر فنی برای انتخاب چیست؟

تیم های ملی تکواندو در حالی تمرینات خود را برای حضور در المپیک هنرهای رزمی و بازیهای کشورهای اسلامی پیگیری می کنند که مشخص نیست تکواندوکاران بر اساس کدام معیار به اردو دعوت شده و در ترکیب اصلی تیم ملی جای گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، طی دو ماه آینده تیم‌های ملی تکواندو باید در دو رویداد مهم حضور پیدا کنند که به دلیل نزدیکی زمان برگزاری، فدراسیون تصمیم به تشکیل دو تیم با دو کادر فنی متفاوت برای اعزام به این مسابقات گرفت که به دلیل اهمیت بازی‌های هنرهای رزمی برای ورزش ایران تمرکز بیشتر روی این مسابقات است.
 
اما اینکه ترکیب این دو تیم بر اساس کدام استدلال یا مسابقات انتخابی تشکیل شده جای سئوال دارد. اگر نفراتی که در اردوی کشورهای اسلامی را با چند تغییر همان نفراتی بدانیم که در ماه‌های ابتدایی سال در مسابقات انتخابی تیم ملی و پس از آن اردوهای آماده سازی حضور داشتند، مشخص نیست تیم اعزامی به مسابقات هنرهای رزمی و نفراتی که این روزها به اردو دعوت می شوند با کدام منطق و چگونه به ترکیب اصلی راه پیدا کردند.
 
پیش از این راه ورود به اردوی تیم ملی مسابقات انتخابی بود و هر تکواندکار که شایستگی خود را در میدان انتخابی به نمایش می گذاشت جواز حضور در اردو را پیدا می کرد ولی این روزها سلیقه کادر فنی بیش از مسائل دیگر در دعوت نفرات به اردو دخیل است. همین موضوع هم باعث شده تا نفراتی چون میثم باقری، روح الله طالبی، یوسف کرمی، مهران عسگری و ... از چشم متولیان تیم ملی دور بمانند. 
 
اینکه زحمات تکواندوکاری چون کوروش رجلی دیده می شود، یا به نفرات آسیب دیده ای چون معتمد، عبداللهی یا حسین تاجیک فرصت حضور در اردو را می دهد خود یک نکته مثبت در تیم ملی است ولی چرا تکواندوکاران دیگری که در بالا از آنها نامبرده شد دیده نمی شوند. آیا نادیده گرفتن سرگروه تیم ملی کم لطفی به زحمات و افتخارات این قهرمان ارزنده و با اخلاق نیست؟ آیا این نوع دعوت به تیم ملی سرمایه سوزی را در پی نخواهد داشت؟
 
مرتضی کریمی سرمربی تیم ملی در این مورد به مهر می گوید: سلیقه ای در کار نیست، ما نفراتی را دعوت کردیم که به کار ما بیایند و بتوانند به تیم ملی کمک کنند. مردانی، تاجیک و مستعان به عنوان حریف تمرینی به اردو دعوت شده و در کنار ملی پوشان تمرین می کنند. 
 
وی ادامه داد: ما در فواصل اردو نفرات دیگری را به اردو دعوت می کنیم. دعوت از نفراتی هم که در رنکینگ فدراسیون جهانی حضور دارند و در چندماه آینده باید در مسابقات جایزه بزرگ شرکت کنند از دیگر برنامه های کادر فنی است. 
 
سرمربی تیم ملی در خصوص جایگاه مسابقات انتخابی هم گفت: اگر بنده مسئولیت تیم ملی را برعهده داشته باشم مطمئن باشید هیچ تکواندوکاری بدون مسابقات انتخابی به اردو نخواهد رفت. مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات آزاد کشوری و رقابتهای انتخابی راه ورود به اردوی تیم ملی است و بدون شک شایسته ها از این طریق برای حضور در بازیهای آسیایی دعوت خواهند شد.
 
اینکه سرمربی تیم ملی هنوز هم به برگزاری رقابتهای انتخابی اعتقاد دارد جای بسی خوشحالی است ولی ای کاش برای نفراتی که در رقابتهای جهانی مکزیک نمره قبولی نگرفتند نیز دیدار انتخابی برگزار می شد تا در آینده باعث بالا رفتن جایگاه تیم ملی و رسیدن به هوگوی آن باشیم.
کد خبر 2122050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha