مشهد - خبرگزاری مهر: برگزاری رقابتهای کشتی با چوخه قهرمانی کشور در تربت جام، حضور1200 دانش آموزان با نیازهای ویژه دراولین جشنواره ورزشی کشور در مشهد و ... از عناوین رویدادهای ورزشی خراسان رضوی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره ورزش و جوانان تربت جام از برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در این شهرستان خبر داد.

مجید گوهری اظهار کرد: رقابتهای کشتی باچوخه قهرمانی کشور،  امروز در سالن ورزشی کارگران تربت جام برگزار می شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت جام با اشاره به حضور ملی پوشان جودو، کوراش و آلیش کشور در این رقابتها افزود: تیم های کشتی با چوخه استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، کرمانشاه، مازندران، گیلان، خوزستان، گلستان و تهران به این رقابتها دعوت شده اند.

گوهری گفت: این رقابتها در اوزان 70، 80، 90 و 90+ کیلوگرم بر روی سه تشک سالن ورزشی کارگران شهرستان برگزار خواهد شد که پیش بینی می شود حدود 300 چوخه کار از سراسر کشور در آن حضور یابند.

وی در خصوص جوایز در نظر گرفته شده در این رقابتها افزود: به نفرات اول تا سوم اوزان 70، 80  و 90 کیلوگرم به ترتیب یک رأس قوچ، شیشک و بره اهدا خواهد شد و برای قهرمان 90+ کیلوگرم یک نفر شتر و رده های بعدی این وزن به ترتیب یک رأس قوچ و بره در نظر گرفته شده است.

حضور1200 دانش آموزان با نیازهای ویژه دراولین جشنواره ورزشی کشور در مشهد

دبیر جشنواره ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور گفت: رقابتهای 9 رشته ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور برای اولین بار به صورت جشنواره در مشهد برگزار می شود.

حسن متین راد اظهار کرد: جشنواره ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور با حضور حدود هزار و 200 دانش آموز دختر و پسر از 31 استان کشور از 10 شهریور ماه در مشهد آغاز شده است.

دبیر جشنواره ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور افزود: این رقابتها که ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه چون کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا و جسمی حرکتی برگزار می شود دیروز 13 شهریور ماه در بخش پسران به پایان رسید و در بخش دختران از امروز تا 17 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

متین راد بیان کرد: در این جشنواره مسابقات رشته های ورزشی مانند گلبال، شودان، تنیس روی میز، فوتسال، دو و میدانی کم توانان ذهنی و نابینایان، گوی رانی، بوچیا و والیبال ناشنوایان در رده های سنی مختلف برگزار می شود.

اعلام برنامه های اداره ورزش و جوانان سبزوار به مناسبت هفته کرامت

سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار برنامه های این اداره در جهت گرامیداشت هفته کرامت را اعلام کرد.

مجید نصرالله زاده در این خصوص اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت اداره ورزش و جوانان شهرستان در جهت توسعه ورزش در شهرستان اقدامات ویژه ای را در نظر گرفته است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار افزود: در این ایام مبارک، مسابقات کشتی در رده های سنی پایه، مسابقات تکواندو و همایش کوهپیمایی خانوادگی در شهرستان برگزار می شود.

نصرالله زاده بیان کرد: در این ایام مبارک، تیم کشتی نوجوانان شهرستان را برای برگزاری یک مسابقه دوستانه به شهرستان اسفراین اعزام خواهیم کرد.

وی گفت: در بخش بانوان هم مسابقات رزمی، بدمینتون، کاراته و دومیدانی به مناسبت هفته کرامت برگزار خواهد شد.

نمایندگان خراسان حریفان خود را شناختند

قرعه کشی مسابقات بسکتبال زیرگروه باشگاه های ایران برگزار شد و نمایندگان خراسان رضوی در این رقابت ها حریفان خود را شناختند.

بر اساس قرعه کشی دور مقدماتی مسابقات لیگ زیرگروه کشور تیم اتحاد خراسان رضوی با تیم های استقلال غرب کرمانشاه، اروند بندرعباس، هیات بسکتبال سیرجان هم گروه شده و رقابت های این گروه در سیرجان برگزار خواهد شد.

تیم سیمان فرجاد سبزوار دیگر نماینده استان در این رقابت ها هم با تیم های امید مانیزان کرمانشاه، سبزپوشان بندرلنگه، آینده سازان یزد و هدف دامغان هم گروه شده و در کرمانشاه با حریفان خود روبرو خواهد شد.

گفتنی است مرحله مقدماتی لیگ زیرگروه بسکتبال ایران از روز 13 لغایت 16 شهریور با حضور 28 تیم در شش گروه برگزار خواهد شد.

حرکت خادمین حرم امام رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت از قم به مشهد با دوچرخه

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد گفت: 20 نفر از خادمین یگان بسیج حفاظت حریم رضوی(ع) به مناسبت دهه کرامت، مسیر قم تا مشهد را رکاب خواهند زد.

هوشنگ ولی پور اظهار کرد: تعدادی از خادمین حرم مطهر امام رضا(ع) از یگان بسیج حفاظت حریم رضوی (ع) حرکت خود را با دوچرخه به مناسبت دهه کرامت از روز یکشنبه 17 شهریور ماه از حرم حضرت معصومه (س) در قم به سمت مشهد آغاز خواهند کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد افزود:  این دوچرخه سواران در این حرکت شهرهای تهران، فیروزکوه، ساری، علی آباد کتول، آشخانه، بجنورد و قوچان را طی 8 روز طی خواهند کرد و در روز 25 شهریور ماه همزمان با شب ولادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی خواهند رسید.