سرپرست وزارت ورزش و جوانان ادامه حضور کشتی در عرصه بازی‌های المپیک را به جامعه ورزش ایران و بویژه خانواده بزرگ و افتخار آفرین کشتی ایران تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری با ابراز خوشحالی از حفظ کشتی در بازی‌های المپیک ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: جای مسرت و خوشحالی بسیار است که کمیته بین‌المللی المپیک در اجلاس اخیر خود در بوئنس آیرس و در رقابت برای ماندگاری در المپیک با دو رشته بیسبال و اسکواش، رای به ادامه حیات کشتی در باز‌یهای المپیک داد.

وی افزود: بی‌شک کشتی بعنوان رشته‌ای کهن و اساطیری، ریشه در تاریخ و فرهنگ کشورها و از جمله بازی‌های المپیک دارد. بدون شک تصور المپیک بدون رقابتهای کشتی نیز بسیار برای دوستداران این رشته در سطح جهان سخت می‌نمود و خوشحالم که با دیپلماسی فعال ورزش و از جمله مشارکت کشورهای کشتی خیزی چون ایران، روسیه و آمریکا، کمیته بین‌المللی المپیک نیز در نهایت مجاب شد رای به استمرار حضور کشتی در بین رشته های المپیکی بدهد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در ادامه یادآور شد: بدیهی است کشتی بعنوان ورزشی ملی و آیینی که طی سال‌ها افتخارات تابناکی را برای ورزش ایران رقم زده و پهلوانان و جوانمردان بزرگی چون پوریای ولی و غلامرضا تختی را به ورزش ایران و دنیا معرفی کرده است، باید با قدرت تمام به راه سرافزاری و بالندگی خود در جهان ادامه دهد.

صالحی امیری در پایان گفت: نتایج خوب و مشعشع کشتی ایران در بازی‌های المپیک لندن، مسئولیت دست اندرکاران و اصحاب کشتی را در جهت استمرار این موفقیت ها دوچندان کرده و بنده ضمن خوشحالی از این اتفاق خوب و مبارک و قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راه حفظ کشتی در المپیک، بزرگی و پیروزی قهرمانان کشتی فرنگی و آزاد ایران را در رقابتهای جهانی پیش روی بوداپست مجارستان، از خداوند منان خواستارم.