۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۵۱

بهرام افشارزاده تاکید کرد:

خوشحالیم کشتی در المپیک ماند/ امکان میزبانی بازی‌های آسیایی را نداریم!

خوشحالیم کشتی در المپیک ماند/ امکان میزبانی بازی‌های آسیایی را نداریم!

دبیرکل کمیته ملی المپیک از ماندن کشتی در المپیک ابراز خوشحالی کرد. وی همچنین ناکامی در بازی‌های نوجوان نانجینگ را یک زنگ خطر برای ورزش دانست و ابراز امیدواری کرد با آمدن رئیس ورزش آینده ثبات بیشتری در فدراسیون‌ها و فعالیت بهتری در رده‌های پایه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام افشارزاده در خصوص اقداماتی که کمیته ملی المپیک ایران برای حذف نشدن کشتی از المپیک انجام داده، ضمن بیان مطلب فوق گفت: از روزی که چنین بحثی مطرح شد جلسات متعددی با عوامل پرنفوذ در IOC انجام دادیم و برای 400 نفر از اعضای مجمع عمومی و عوامل تاثیرگذار دیگر هم نامه نوشتیم.

وی ادامه داد: همچنین از شیخ احمد رئیس کمیته المپیک آسیا هم خواستیم از بحث کشتی دفاع کند. ما آنچه نیاز بود در نشست‌های مسکو و بوئنس آیرس انجام دادیم و از افراد تاثیرگذار خواستیم در رای گیری مانع از حذف کشتی شوند. خوشبختانه همکاری که بین تمام قهرمانان کشتی در سراسر دنیا و مسئولان آنها رخ داد و باعث شد این رشته باستانی در المپیک بماند که ما هم از این مسئله خوشحالیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک همچنین در خصوص انتخاب رئیس IOC که قرار است امروز برگزار شود، اظهار داشت: به نظرم "توماس باخ" رئیس کمیته ملی المپیک آلمان که یکی از کاندیداهاست، صد در صد به عنوان رئیس IOC انتخاب می‌شود.

وی در خصوص عملکرد ضعیف کاروان نوجوانان ایران در مسابقات نوجوانان آسیا در نانجینگ چین خاطرنشان کرد: این یک زنگ خطر برای ورزش ایران بود و متاسفانه نشان داد فدراسیون‌ها توجه کاملی به رشته‌های پایه ندارند، ضمن اینکه اکثر مربیانی که در تیم‌های پایه فعالیت می‌کنند، از آگاهی لازم برخوردار نیستند.

افشارزاده که مهمان تلفنی برنامه صبح و ورزش بود، ادامه داد: در همه دنیا بزرگترین و دانشمندترین افراد در رشته‌های مختلف در مهدکودک، پیش دبستانی و رده‌های ابتدایی فعالیت‌های ورزشی کودکان به کار گرفته می‌شوند تا به نوجوان از ابتدا ورزش را به درستی آموزش دهند اما در ایران متاسفانه برخی‌ها فعالیت در تیم‌های پایه را کسر شان می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه تنها 6 رشته از جمله کاراته، والیبال، ووشو، تیر و کمان و ... به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام می‌شوند، تصریح کرد: البته مسائل مالی هم در یکی دو سال گذشته در عملکرد تیم‌ها تاثیرگذاشته است اما امیدوارم با آمدن رئیس ورزش آینده ثبات بیشتری در فدراسیون‌ها و فعالیت بهتری در رده‌های پایه صورت گیرد.

محمد علی‌آبادی روز گذشته در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرده بود ایران تا هشت سال دیگر امکان برگزاری بازی‌های آسیایی را دارد و پس از آن می‌تواند برای میزبانی المپیک اقدام کند. دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه آیا این اظهار نظر محمد علی‌آبادی منطقی است، تاکید کرد: نمی‌دانم منظور ایشان چه بوده اما در بازی‌های آسیایی و المپیک حضور بانوان قطعی است و برای ما فعلا امکان برگزاری همزمان مسابقات آقایان و بانوان امکان پذیر نیست. برگزاری چنین رقابتهایی امکانات و شرایط ویژه‌ای می‌خواهد که با معیارهای دینی و فرهنگی ما مغایرت دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک یادآور شد: اساسنامه کمیته ملی المپیک روز 20 خرداد در مجمع عمومی تنظیم و مصوبه آن را ارسال کردیم که تاییدیه نهایی آن هم از سوی IOC رسیده است. در این شرایط ما به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم آمادگی برگزاری انتخابات را داریم و منتظریم سریعتر مجمع عمومی تشکیل شود تا انتخابات برگزار شود.

افشارزاده در پایان گفت: برای برگزاری انتخابات بعضی از فدراسیون ها مشکلاتی دارند که آقای کیومرث هاشمی قول داده‌اند هر چه زودتر وضعیت آنها روشن شود. فدراسیون‌های قایقرانی و دوچرخه‌سواری هنوز صد در صد آمادگی ندارند و مورد تایید مجامع بین‌المللی قرار نگرفته‌اند که امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات نیز برطرف شود.

 

 

کد خبر 2131785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha