سرمربی نماینده ایران در مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا پیش از اعزام به محل برگزاری این رقابت‌ها گفت: هدف ما برای بسکتبال ایران قهرمانی در این مسابقات است و تمام تلاش خود را هم برای رسیدن به آن خواهیم داشت اما باید در جریان مسابقات قرار بگیریم تا مشخص شود به طور قطع چه نتیجه‌ای خواهیم گرفت.

محسن صادق‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه کمتر از یک هفته ترکیب کامل تیم را برای حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا در اختیار داشتم، اظهار داشت: بنابراین بهتر است راجع به این موضوع که تیم به چند درصد از هماهنگی لازم رسیده است صحبتی نکنم.  هر چند که بازیکنانم به دلیل حرفه‌ای بودن توانایی اجرای برنامه‌های مورد نظر که در طول تمرینات به آنها ارائه شده را دارند.

وی تصریح کرد: در مجموع از نظر آمادگی و توانایی اجرای برنامه‌های مورد نظر هماهنگی نسبی را میان بازیکنان ایجاد کردیم ضمن اینکه از نظر روانی که فاکتوری مهم برای ما محسوب می‌شود هم آنها در شرایط خوبی قرار دارند.

سرمربی تیم بسکتبال ماهان با تاکید بر اینکه خیلی از بازیکنان اعزامی این تیم به اردن تجربه بازی در کنار یکدیگر در قالب تیم ملی را دارند، یادآور شد: بازیکنی خارجی مانند بچیروویچ هم در لیگ ایران بوده بنابراین می‌توانم بگویم در مجموع بازیکنانم شناخت نسبی از یکدیگر دارند. با در نظر گرفتن این موارد موضوع مهم این است که آنها باور داشته باشند می‌توانند کنار هم کار کنند که خوشبختانه تا حد زیادی هم به این مرحله از باور رسیده‎اند.

"با شرایطی که از تیم خود و میزان آمادگی بازیکنان توصیف کردید چه نتیجه‌ای را از عملکرد تیم‌تان در مسابقات باشگاه‌های آسیا پیش‌بینی می‌کنید"؟، صادق‌زاده در پاسخ به این پرسش مهر گفت: هدف ما برای بسکتبال ایران قهرمانی در این مسابقات است و تمام تلاش خود را هم برای رسیدن به آن خواهیم داشت اما باید در جریان مسابقات قرار بگیریم تا مشخص شود به طور قطع چه نتیجه‌ای خواهیم گرفت. در واقع در جریان مسابقات شایستگی‌های‌مان بروز داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه هیچ یک از بازیکنان اعزامی به محل برگزاری مسابقات باشگاه‌های آسیا مصدوم نیستند در مورد حریفان اصلی ماهان در این رقابت‌ها گفت: از میان تیم‌های شرکت کننده قطری‌ها برای ما خیلی مهمتر از دیگر تیم‌ها هستند ضمن اینکه قطعا اردن هم به دلیل میزبانی تیمی خوب خواهد داشت. فکر می‌کنم نمایندگان این دو کشور حریفان اصلی ما باشند در عین حال باید از بحرین هم یاد کنم و اینکه قزاقستان هم تیمی خوب خواهد داشت. البته شرایط این تیم به این بستگی دارد که چه نیروهای کمکی در اختیار گرفته باشد اما در کل قزاق‌ها فیزیک بدنی خوبی دارند.

سرمربی تیم بسکتبال ماهان در بخشی از گفتگو با مهر تاکید کرد: فکر می‌کنم اگر ورق بزنیم و مروری بر این روزهای ورزش ایران داشته باشیم که رشته‌هایی مانند فوتبال، بوکس و کشتی به خاطر کمبود مالی اعزام‌های خود را لغو می‌کنند و در کل هزینه‌ای برای ورزش نمی‌شود، تلاش یک بخش خصوصی برای حضور قدرتمندانه در مسابقات باشگاه‌های آسیا گویای خیلی از مسائل خواهد شد.

وی در مورد اینکه ماهان هنوز بدهی‌های فصل گذشته خود را پرداخت نکرده و به همین دلیل صحبت‌هایی مبنی بر حذف این تیم از لیگ 92 مطرح شده است، خاطر نشان کرد: نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا نشات گرفته اینها مسائلی است که اصلا وجود ندارد آن هم در شرایطی که برنامه ریزی برای سال آینده در دستور کار است.

صادق‌زاده تصریح کرد: من برای رئیس فدراسیون احترام زیادی قائلم . طی گفتگویی رودر رو با او اعلام کردم که مواردی وجود دارد که باید در سطح مدیریتی و با باشگاه مطرح شود ضمن اینکه مسائلی هم مورد نظر باشگاه است که یکی از آنها بحث بازیکنان است در کل من به عنوان سرمربی نمی‌توانم به این جور مسائل ورود داشته باشم.

به گزارش مهر، بیست و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا طی روزهای 22 تا 30 شهریورماه در اردن برگزار می‌شود. به همین منظور تیم ماهان روز چهارشنبه عازم این کشور می‌شود.