کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از اعزام حجاج استان های غربی کشور از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه و چنین برگزاری همایش نمادین آیین حج خبر داد.

رضا نجفیان در گفتگو با خبرنگار مهر، از اعزام حجاج استان های غربی چون کردستان و ایلام از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: بر این اساس در سال جاری هزار و 653 نفر از حجاج استان های غربی (کرمانشاه، ایلام و کردستان) از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

نجفیان ادامه داد: این تعداد شامل 14 کاروان بوده که 7 کاروان آن مربوط به استان کردستان، 6 کاروان از استان کرمانشاه و یک کاروان از استان ایلام از طریق استان کرمانشاه عازم سفر معنوی حج خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: کاروان های ذکر شده از طریق 4 فروند هواپیما اعزام و در طول دو روز اعزام صورت خواهد گرفت.

وی زمان اعزام کاروان های یاد شده را روزهای 7 و 8 مهر ماه اعلام کرد.

نجفیان همچنین تعداد زوار کرمانشاهی را 656 نفر در قالب 6 کاروان ذکر شده اعلام کرد و از برگزاری همایش نمادینی نیز با حضور این افراد در روز جمعه مصادف با 7 ذی القعده خبرداد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه، تصریح کرد: این مراسم جهت آشنایی زوار با آئین حج برگزار شده و همه حجاج کرمانشاهی در آن حضور خواهند یافت.

وی زمان برگزاری این همایش را با حضور 656 زائر کرمانشاهی ساعت 7 صبح روز جمعه 22 شهریور ماه و مکان آن را تالار بعث ( مقابل ترمینال شهید کاویانی) اعلام کرد.

نجفیان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش آمادگی ذهنی برای حجاج خصوصا حجاجی که برای بار اول به خانه خدا اعزام می شوند است.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه در پایان زمان بازگشت حجاج از بیت الله الحرام را 30 الی 35 روز پس از اعزام اعلام کرد و گفت: بعد از مدت تعیین شده این زوار از طریق فرودگاه شهید اشرفی به وطن باز خواهند گشت.