۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۳۳

نجفیان در گفتگو با مهر؛

حجاج غرب کشور به حج تمتع از فرودگاه کرمانشاه اعزام می شوند

حجاج غرب کشور به حج تمتع از فرودگاه کرمانشاه اعزام می شوند

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از اعزام حجاج استان های غربی کشور از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه و چنین برگزاری همایش نمادین آیین حج خبر داد.

رضا نجفیان در گفتگو با خبرنگار مهر، از اعزام حجاج استان های غربی چون کردستان و ایلام از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: بر این اساس در سال جاری هزار و 653 نفر از حجاج استان های غربی (کرمانشاه، ایلام و کردستان) از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

نجفیان ادامه داد: این تعداد شامل 14 کاروان بوده که 7 کاروان آن مربوط به استان کردستان، 6 کاروان از استان کرمانشاه و یک کاروان از استان ایلام از طریق استان کرمانشاه عازم سفر معنوی حج خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: کاروان های ذکر شده از طریق 4 فروند هواپیما اعزام و در طول دو روز اعزام صورت خواهد گرفت.

وی زمان اعزام کاروان های یاد شده را روزهای 7 و 8 مهر ماه اعلام کرد.

نجفیان همچنین تعداد زوار کرمانشاهی را 656 نفر در قالب 6 کاروان ذکر شده اعلام کرد و از برگزاری همایش نمادینی نیز با حضور این افراد در روز جمعه مصادف با 7 ذی القعده خبرداد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه، تصریح کرد: این مراسم جهت آشنایی زوار با آئین حج برگزار شده و همه حجاج کرمانشاهی در آن حضور خواهند یافت.

وی زمان برگزاری این همایش را با حضور 656 زائر کرمانشاهی ساعت 7 صبح روز جمعه 22 شهریور ماه و مکان آن را تالار بعث ( مقابل ترمینال شهید کاویانی) اعلام کرد.

نجفیان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش آمادگی ذهنی برای حجاج خصوصا حجاجی که برای بار اول به خانه خدا اعزام می شوند است.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه در پایان زمان بازگشت حجاج از بیت الله الحرام را 30 الی 35 روز پس از اعزام اعلام کرد و گفت: بعد از مدت تعیین شده این زوار از طریق فرودگاه شهید اشرفی به وطن باز خواهند گشت.

کد خبر 2132832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha