شيروان - خبرگزاري مهر: نماينده مردم شيروان در مجلس شوراي اسلامي گفت: مکاتبات و رایزنی هاي مورد نياز براي استقرار ادارات در دو شهر جديد زیارت و ینگه قلعه شیروان انجام شده و اين مهم به زودي عملي مي شود.

عبدالرضا عزيزي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اين كه در آخرين روزهاي دولت دهم مصوبه ارتقاي دو روستاي پرجمعيت شيروان شامل زيارت و ينگه قلعه به شهر به تصويب رسيد، اظهار داشت: مسئله ارتقاي سه روستاي بزرگ شهرستان شيروان شامل روستاهاي زیارت، خانلق و ینگه قلعه از مدت ها پيش در دستور كار قرار گرفته بود و حتي در سفر سال گذشته وزير كشور وقت به خراسان شمالي نيز در اين زمينه وعده هايي داده شد اما تصويب ارتقا اين سه روستا به شهر به تاخير افتاد.

وي با بيان اين كه با پيگيري هاي انجام شده سرانجام در آخرين روز كاري دولت دهم ارتقاي روستاهاي زيارت و ينگه قلعه به شهر تصويب و به امضاي محمود احمدي نژاد؛ رييس جمهور وقت رسيد، عنوان كرد: در دولت جديد نيز مکاتبات و رایزنی های لازم با عبدالرضا رحماني فضلي؛ وزیر کشور جهت استقرار ادارات در اين دو شهر تازه تاسیس طی مراحل مختلف انجام شد.

به گفته رييس كميسيون اجتماعي مجلس علاوه بر اين نامه نگاری و درخواستهایی هم مبنی بر تخصیص اعتبارات لازم جهت بستر سازی مناسب و تامین زیرساختهای دو شهر زيارت و ينگه قلعه انجام شده است.

عزيزي اضافه كرد: در جلسه ای که سه شنبه هفته جاري با وزیر راه و شهرسازی داشتم؛ وضعیت راههای روستایی بخش قوشخانه، راه شیروان به اسفراین و همچنین ساخت زیرگذرهای جاده آسیایی شیروان بررسی و قول های مساعدي نيز جهت تسریع این پروژه ها اخذ شد.

نماينده مردم شيروان در مجلس شوراي اسلامي گفت: مکاتبات و رایزنی هاي مورد نياز جهت استقرار ادارات در دو شهر جديد زیارت و ینگه قلعه شیروان انجام شده و اين مهم به زودي عملي مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر جديد زيارت در فاصله‌ 9 كيلومتري شمال غربي شيروان در حال حاضر با جمعيتي حدود چهار هزار نفر مركز دهستان بزرگ زيارت به شمار مي رود.

اين شهر از شمال به روستاي محمدعلي‌خان و زمين هاي تكمران، از جنوب به محور شيروان ـ بجنورد، از شرق به روستاي خانلق و شيروان و از غرب نيز به روستاي منصوران محدود مي‌گردد.

اهالي اين شهر به زبان تركي محلي تكلم مي‌كنند.

اين شهر به علت واقع شدن مرقد مطهر امامزاده حمزه‌بن‌موسي‌الرضا(عليه‌السلام) در اين مكان كه زيارتگاه مردم محسوب مي شود، به زيارت موسوم شده است.

شهر جديد ینگه قلعه نيز به عنوان مركز بخش قوشخانه شیروان و31 روستای این بخش به شمار مي رود.

با ارتقاي اين دو شهر جديد، شهرستان شيروان 167 هزار نفري در حال حاضر داراي چهار شهر شيروان، لوجلي و ينگه قلعه مركز بخش قوشخانه و زيارت مركز دهستان بزرگ زيارت است.