۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۴

عزيزي:

ارتقاي روستاي زيارت به شهر تصويب شد/ موافقت در آخرين روز كاري دولت دهم

ارتقاي روستاي زيارت به شهر تصويب شد/ موافقت در آخرين روز كاري دولت دهم

شيروان - خبرگزاري مهر: نماينده مردم شهرستان شيروان در مجلس شوراي اسلامي از اخذ مجوز ارتقاي روستاي زيارت در اين شهرستان به شهر خبر داد.

عبدالرضا عزيزي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اينكه مسئله ارتقاي سه روستاي بزرگ شهرستان شيروان شامل روستاهاي زیارت، خانلق و ینگه قلعه از مدتي پيش در دستور كار قرار گرفته بود، اظهار داشت: در سفر سال گذشته وزير كشور به خراسان شمالي در اين زمينه وعده هايي داده شد اما تصويب ارتقا اين سه روستا به شهر به تاخير افتاد.

وي افزود: با پيگيري هاي انجام شده سرانجام در آخرين روز كاري دولت دهم ارتقاي روستاي زيارت به شهر تصويب وبه امضاي محمود احمدي نژاد رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر، روستاي زيارت در فاصله‌ 9 كيلومتري شمال غربي شيروان در حال حاضر با جمعيتي حدود چهار هزار نفر مركز دهستان بزرگ زيارت به شمار مي رود.

اين روستا از شمال به روستاي محمدعلي‌خان و زمين هاي تكمران، از جنوب به محور شيروان ـ بجنورد، از شرق به روستاي خانلق و شيروان و از غرب نيز به روستاي منصوران محدود مي‌گردد.

اهالي اين روستا به زبان تركي محلي تكلم مي‌كنند.

اين روستا به علت واقع شدن مرقد مطهر امامزاده حمزه‌بن‌موسي‌الرضا(عليه‌السلام) در اين مكان كه زيارتگاه مردم محسوب مي شود، به روستاي زيارت موسوم شده است.

شهرستان شيروان در حال حاضر داراي سه شهر شيروان، لوجلي و قوشخانه است و با ارتقاي روستاي زيارت به شهر، شمار شهرهاي اين شهرستان 167 هزار نفري به چهار شهر افزايش مي يابد.

کد خبر 2110336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha