بندرعباس - خبرگزاری مهر: کارگردان و منتقد تئاتر هرمزگان بیان کرد: برگزاری جشنواره های مختلف کودک و عروسکی تأثیر بسزایی در رشد و ارتقا این نوع نمایش در کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید بشکال عصر چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره ضامن آهو عنوان کرد: در ایران ظرفیت‌های بسیار مناسبی در زمینه تئاتر عروسکی و ساخت عروسک وجود دارد که باید به آن‌ها بهای بیشتری داده شود و همچنین تئاتر کودکان و یا عروسکی باید به جایگاه واقعی خود در ایران برسد.

وی عنوان کرد: بسیاری از کارگردانان بنا به دلایل زیادی به سمت تئاتر عروسکی و یا کودکان نمی‌روند در صورتی که ایجاد انگیزه در کودکان می‌تواند بهترین راه پرورش و رشد عقلانی و جسمی کودک باشد.

بشکال همچنین در مورد اجراهایی که در اولین روز از برگزاری این جشنواره به روی صحنه رفته است بیان کرد: در اولین روز و با دیدن اجراهای اولیه نمی‌توان قضاوت درستی درباره کیفیت این جشنواره داشت اما با دیدن اجراهای نخست می‌توان گفت که نمایش‌های عروسکی رشد بسیار خوبی داشته که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

این فعال هنری در ادامه اضافه کرد: آموزش و برگزاری دوره های مدرن و آشنایی با سبک‌ها و کارهای جدیدی که در دنیا اجرا می‌شود می‌تواند نقش بسزایی در روند رو به رشد این جشنواره داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه باید به کودکان و تئاتر عروسکی توجه ویژه ای داشت گفت: بسیاری از نهادها می‌توانند با ارائه برنامه های مناسب این هنر را در استان هرمزگان گسترش و هنرمندان زیادی را برای نسل‌های آینده پرورش دهند.

هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی  ضامن آهو همزمان با دهه کرامت از تاریخ 20 الی 23 شهریور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.