۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۱۷

گلباز:

کسب جایزه هدف نمایش "یه دونه یه مورچه" نیست/می خواستیم رضایت مخاطب جلب شود

کسب جایزه هدف نمایش "یه دونه یه مورچه" نیست/می خواستیم رضایت مخاطب جلب شود

بندرعباس - خبرگزاری مهر: کارگردان نمایش "یه دونه یه مورچه" گفت: به دست آوردن جایزه و مقام در جشنواره ضامن آهو هدف این گروه نمایشی نبود، بلکه اجرا و ارائه نمایش خوب و بدست آوردن رضایت تماشگر برای ما ملاک است.

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه گلباز ظهر چهارشنبه پس از اجرای تئاتر عروسکی "یه دونه یه مورچه" در جشنواره ضامن آهو، بیان کرد: تمرینات این گروه در حدود یک ماه بیشتر انجام نشد اما انتخاب نمایشنامه از سال گذشته اغاز شده بود که با توجه به این از بین سه نمایشنامه ارائه شده از سوی فاطمه شوقی نمایشنامه یه دونه یه مورچه مورد پذیرش قرار گرفت.

وی درباره ریتمیک بودن این نمایش نیز عنوان کرد: من و همسرم که به صورت مشترک کارگردانی این نمایش را به عهده داشتیم تاکید زیادی بر روی ریتمیک بودن کار داشتیم و به همین دلیل نمایشنامه چندین بار بازنویسی شد.

این کارگردان تصریح کرد: مریم ایرانمنش، نسیم یاقوتی، ریحانه باغبادی و داوود بختیاری به عنوان بازیگران و علی جباری و محمد قنبری به عنوان نوازنده این نمایش را همراهی کرده اند و همچنین فاطمه شوقی نمایشنامه نویس و نسیم یاقوتی عروسک ساز این نمایش بودند.

گلباز تاکید کرد: از کار خود با توجه به مدت زمان تمرین و امکاناتی که در اختیار داشتیم راضی هستم و امیدوارم بتوانیم تماشگران را هم راضی کرده باشیم.

نویسنده نمایشنامه تئاتر عروسکی "یه دونه یه مورچه" نیز گفت: نوشتن این نمایشنامه با وسواس خاصی همراه بود و این نمایشنامه یکی از کارهای مورد علاقه ام است.

فاطمه شوقی در باره این نمایشنامه بیان کرد: برای نوشتن این نمایشنامه از قبل داستانی در ذهن نداشتم، ایده این نمایشنامه به صورت تصادفی در ذهنم شکل گرفت که بعد از نوشتن و بازبینی های بسیار تبدیل به یکی از مورد علاقه ترین کارهایم شد.

وی ادامه داد: نوشتن این نمایشنامه در حدود یک سال با توجه به بازبینی ها و ویرایش هایی که بر روی آن انجام شد طول کشید و توانست با موافقت کارگردانان برای اجرا آماده شود.

این هنرمند درباره فعالیت های هنری خود عنوان کرد: تا کنون نمایشنامه هایی را نوشته ام که بیشتر به صورت صحنه ای بوده و به عنوان کارگردان نیز یک نمایش را همراهی کرده ام.

شوقی در ادامه افزود: برای اولین  بار است که در جشنواره ضامن آهو حضور پیدا کرده ام و امیدوارم این نمایش بتواند رضایت مخاطبین و داوران بدست آورده باشد.

هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو از 20 الی 23 شهریورماه در فرهنگسرای طوبی در بندرعباس برگزار می شود.

کد خبر 2133878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha