بندرعباس - خبرگزاری مهر: کارگردان و پیشکسوت تئاتر هرمزگان گفت: کودک با دیدن یک نمایش باید درونش اقناع و دغدغه ای در وجودش شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله دستان پس از اجرای نمایش بی بی دریا در جشنواره ضامن آهو، عنوان کرد: تئاتر مرا بازیابی می کند و روزهایی که تمرین تئاتر یا بازی دارم شب ها به راحتی می خوابم.

وی اضافه کرد: کمبود منابع مالی، نداشتن متن خوب برای اجرا، مکان مناسب برای تمرین و چند دستگی گروه های تئاتری از جمله مشکلات سر راه هنر نمایش است.

کارگردان نمایش بی بی دریا در مورد اجرای نمایش کودکان گفت: کودک با دیدن یک نمایش باید درونش اقناع و دغدغه ای در وجودش شکل گیرد.

دستان وجود متن نوشتاری مناسب در یک نمایش را مهمترین عنصر در شکل گیری نمایشنامه دانست و گفت: پذیرش یک داستان و روایت برای کودک باید با شکل و شمایل مناسبی صورت گیرد تا باورپذیر و ملموس باشد.

وی اضافه کرد: تا زمانی که رویه ظاهری مناسبی نداشته باشد، مفاهیم ثقیل را نمی توان به کودک انتقال داد.

تماشاگران در روند نمایش "بی بی دریا" نقش داشتند

همچنین نویسنده نمایش بی بی دریا نیز گفت: در روند اجرای روند نمایش "بی بی دریا" نقش داشتند.

سعید موحدی با اشاره به موضوع نمایش بی بی دریا، افزود: نوشتار نمایش این بر اساس یک کار کارگاهی شکل گرفته است.

نویسنده نمایش بی بی دریا با اشاره به باز بودن این نمایش و مشارکت تماشاگران در روند نمایش، اظهارداشت: بسیاری از دیالوگ ها و اتفاقات نمایش بر پایه بداهه اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد: ترکیب دو نسل از بازیگران استانی در نمایش بی بی دریا سخت و وقت گیر بود.

موحدی با بیان این موضوع که در این نمایش عده ای از پیشکسوتان تئاتر استان هرمزگان حضور داشتند، افزود: انتقال تجربه پیشکسوتان به بازیگران جوان از طریق همنفس شدن با بزرگان تئاتر استان می تواند در تداوم حیات تئاتر ثمربخش باشد.

هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو از ۲۰ الی ۲۳ شهریور ماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.