بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: یکی از تفاوت های عمده این دوره از جشنواره ضامن آهو کیفیت آثار بود که این مسئله از نظر هیئت داوران در بازبینی مورد تایید قرارگرفت و به همین دلیل آثار ارائه شده در جایگاه خوبی قرارداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین مرشدی ظهر شنبه در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی  ضامن آهو گفت: قدمت و صلابت جشنواره ضامن آهو بر هیچکس پوشیده نیست و امروز شاهد حضور و استقبال گسترده و بی نظیر خانواده ها از این جشنواره هستیم.

وی ادامه داد: این جشنواره به مدد و یاری بسیاری از همکاران در حوزه های مختلف برگزار شد که به یاری خدا در هفتمین دوره نیز به بهترین شکل اجرا و مورد رضایت همگان قرار گرفت.

این مسئول در ادامه درباره زمان ارائه فراخوان جشنواره نیز بیان کرد: فراخوان این جشنواره در  خرداد 92 به تمامی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و همچنین انجمن های نمایشی ارسال شد که بر اساس این فراخوان 57 اثر از 17 استان به  دبیر خانه جشنواره ارسال شد.

حجت الاسلام مرشدی افزود: از این تعداد 10 اثر به مرحله نهایی از استان های هرمزگان، خراسان رضوی، همدان و تهران راه یافتند که طی سه روز به اجرای نمایش در فرهنگسرای طوبی بندرعباس پرداختند.

وی درباره بخش های عمده این جشنواره عنوان کرد: اجرای نمایش کارگاه های مختلف هنر، نمایشگاه عکس، کارگاه آموزشی و مسابقه نامه ای به امام رضا(ع) از بخش های مختلف این جشنواره بودند که مورد استقبال بی نظیر خانواده ها قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خاطر نشان کرد: برگزیدگان این جشنواره در بخش های عمومی و صحنه ای به دبیرخانه جشنواره نمایشی ملی استان اصفهان معرفی می شوند.

حجت الاسلام مرشدی در ادامه با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره کیفیت آثار مورد توجه بیشتری نیست به سال گذشته قرار گرفت گفت: یکی از تفاوت های عمده این دوره از جشنواره کیفیت آثار  بود که این مسئله از نظر هیئت داوران در بازبینی مورد تایید قرارگرفت و به همین دلیل آثار ارائه شده در جایگاه خوبی قرارداشت.

وی در ادامه با اشاره به تعداد آثار راه یافته از هرمزگان به مرحله نهایی گفت: جای خوشحالی است که هنر تئاتر در هرمزگان با رشد فزاینده ای رو به رو بوده و تنها دلیل این مسئله، سبقه تاریخی فرهنگی این استان است.

این مسئول در پایان ضمن تقدیر از حضور و استقبال گسترده مردم از این جشنواره تصریح کرد: موفقیت این جشنواره به برکت امام رضا(ع) و استقبال مردم از این جشنواره بوده که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.