کادر فنی تیم ملی تکواندو نام افشین ساکت را به جای تکواندوکار مصدوم به کمیته برگزاری بازیهای کشورهای اسلامی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،محمد امامی تکواندوکار وزن ششم تیم ملی تکواندو که آماده حضور در بازیهای کشورهای اسلامی می شد به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه رباط حضور در این رقابتها را از دست داد. بعد از این آسیب‌دیدگی کادر فنی تیم ملی با بررسی گزینه های مختلف در نهایت افشین ساکت را برای اعزام به بازیهای کشورهای اسلامی انتخاب و به کمیته برگزاری اعلام کرد.

انتخاب تکواندوکاری که در اردوهای تیم ملی حضور نداشته انتقاداتی را متوجه کادر فنی کرد. اینکه چرا جوانان با آتیه ای که در اردوها و رقابتهای انتخابی حضور داشته اند نادیده گرفته شده سئوالی است که از سید نعمت خلیفه پرسیدیم.

سرمربی تیم ملی در این خصوص به مهر گفت: این حساسیت مطبوعات و رسانه ها را درک می کنم و جای خوشحالی برای ما دارد که این چنین موشکافانه مسائل تیم ملی مورد نقد قرار می گیرد. ما گزینه های مختلفی را بررسی کردیم و در نهایت به این انتخاب رسیدیم.

خلیفه ادامه داد: ما برای جایگزینی امامی گزینه های متعددی را مورد بررسی قرار دادیم. با کمیته ملی المپیک مذاکره شد و متوجه شدیم که به دلیل ثبت نام نفرات و زمان اندک تا شروع مسابقات نمی توانیم وزن را تغییر دهیم و فقط می توانیم تکواندوکار را به دلیل آسیب دیدگی و با ارسال مدارک تغییر دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با پیام قبادی صحبت کردیم که وزنش بالا بود و آمادگی نداشت. احمد محمدی و پوریا عرفانیان هم در اردوی نیروهای مسلح بودند. مرتضی شیری هم که وزن هشتمی است و نمی تواند به وزن پائین بیاید و در نهایت به دو گزینه نهایی مهران عسگری و افشین ساکت رسیدیم.

سرمربی تیم ملی افزود: عسگری دانشجو است و اخذ مجوز خروج در مدت یک هفته برای او امکان پذیر نبود. با ساکت هم صحبت کردیم و با 83 کیلوگرم وزن بهترین گزینه ما بود. ضمن اینکه این تکواندوکار در اردوی رشت با ما یک هفته تمرین کرد و آمادگی خوبی داشت.

خلیفه در پایان سخنان خود با مهر گفت: از آسیب دیدگی امامی بسیار متاسف شدم ، او تکواندوکار شایسته ای بود و با آمادگی خوبی داشت می توانست به موفقیت دست پیدا کند که با بدشانسی در بدترین زمان شانس حضور در مسابقات را از دست داد. امیدارم امامی هر چه زودتر سلامتی خود را بازيافته و برای مسابقات آتی به میادین بازگردد.

تیم ملی تکواندو با اضافه شدن افشین ساکت با ترکیب محمد خمسه، محمد باقری معتمد، بهنام بیات، امید عمیدی و مهدی خدابخش دوشنبه آینده برای حضور در بازیهای کشورهای اسلامی راهی اندونزی خواهد شد.