فدراسیون تکواندو ایران، اسامی 9 تکواندوکار را برای حضور در مرحله نخست رقابتهای انتخابی المپیک 2016 برزیل به فدراسیون جهانی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی تکواندو سهمیه های حضور در المپیک را افزایش داده است. این افزایش سهمیه از طریق رنکینگ جهانی انجام خواهد شد و تکواندوکارانی که بتوانند با حضور در 9 دوره مسابقات جایزه بزرگ تا قبل از آغاز المپیک 2016 جزو شش تکواندوکار برتر هر وزن قرار گیرند، می‌توانند بصورت مستقیم جواز حضور در این رویداد بزرگ ورزشی را کسب کنند.

با توجه به رنکینگ تکواندوکاران ایرانی، تنها 10 ورزشکار از کشورمان شانس حضور در این مسابقات را داشته‌اند که با انصراف یوسف کرمی، سایر نفرات می‌توانند با شرکت در این 9 دوره مسابقه ضمن کسب جوایز دلاری، جایگاه خود را در رده‌بندی جهانی ارتقا دهند.

طبق دستور عمل فدراسیون جهانی هر کشور تنها می‌تواند در هر وزن المپیکی دو تکواندوکار را به این مسابقات اعزام کند. بر همین اساس قرار بود در وزن سوم روز گذشته یک دور مسابقه انتخابی بین عبداللهی، نصر و حجی‌زواره برگزار شود که با آسیب دیدگی نصر و عبداللهی این مسابقه به زمان دیگری موکول شد.

با توجه به پایان زمان ثبت نام برای حضور در اولین دوره مسابقات جایزه بزرگ که آذرماه در منچستر برگزار می‌‎شود، فدراسیون تکواندو نام هر 9 تکواندوکار را ثبت نام کرد تا پس از برگزاری مسابقه انتخابی، نام نفر بازنده از لیست خارج شود.

تا کنون حضور میثم باقری، هادی مستعان، محمد باقری معتمد، بهنام اسبقی، حسین تاجیک و سجاد مردانی در رقابتهای منچستر قطعی شده و از بین مسعود حجی‌زواره، فرزاد عبدالهی و علیرضا نصرآزادانی یک نفر از فهرست خارج خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به شرایط جدید تکواندو ایران در بخش بانوان از شانس اندکی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ برخوردار است. اولین مرحله از رقابتهای جایزه بزرگ تکواندو 22 تا 24 آذرماه در منچستر برگزار خواهد شد.