دامغان – خبرگزاری مهر: جشن شکوفه ها و آغاز سال تحصیلی نوآموزان کلاس اولی در شهرستان دامغان با حضور یک هزار و 200 نوآموز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه دامغان در آئینی که صبح یکشنبه در آموزشگاه ابتدایی شاهد پسران دامغان برگزار شد بر ضرورت توجه بیشتر دانش آموزان برای کسب علم و دانش برای دستیابی به درجات عالی تاکید کرد و افزود: مدیران مدارس نیز توجه داشته باشند که توجه به معنویات دانش آموزان زمینه ساز موفقیت بیشتر ایشان در زندگی به ویژه در کسب علم و دانش می شود.

حجت الاسلام سید محمود ترابی ضمن تاکید بر رعایت حفظ عفاف و حجاب در مدارس یکی از موضوعاتی که دانش آموزان دختر باید به آن بپردازند را حفظ عفت دانست و اضافه کرد: فرهنگی که در خانواده و مدرسه نهادینه شود بسیار کامل تر و آثار مثبت آن در سطح جامعه مشهود تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اولیاء و مسئولان آموزش و پرورش نیز باید در امر تحصیل دانش آموزان نظارت و امکانات لازم را در اختیار آنان قرار دهند تا این آینده سازان جامعه بدون هیچگونه کمبودی به کسب علم و دانش بپردازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان گفت: یکی از وظایفی که اولیاء دانش آموزان باید در آغاز سال تحصیلی جدید به آن توجه کنند ارتباط با مدرسه بوده که از این طریق می توانند بر امر تحصیل و کسب علم دانش آموزان بیش از گذشته نظارت داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان نیز در ابتدای این آئین با اشاره به اینکه 13 هزار دانش آموز دامغانی سال تحصیلی 92-93 را جشن می گیرند، اظهار داشت: یک هزار و 200 نفر از ایشان را نوآموزان کلاس اولی تشکیل می دهند که با 53 آموزگار، سال تحصیلی جدید را از امروز با برگزاری جشن شکوفه ها رسماً آغاز کردند.

محمدعلی امانی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان بهتر از گذشته با همراهی و همکاری اولیاء دانش آموزان گام برداریم.