دامغان – خبرگزاری مهر: زنگ مهر و مقاومت در نخستین روز از ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید طی آئینی در مدارس شهرستان دامغان با حضور دانش آموزان و مدیران محلی به صدا در آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه دامغان صبح دوشنبه در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه شاهد دامغان به بحث علم و دانش پرداخت و اظهار داشت: جایگاه علم و معرفت در جامعه اسلامی می طلبد تا دانش آموزان ما در پی کسب آن بیش از گذشته تلاش کنند.

حجت الاسلام سید محمود ترابی ضمن تاکید بر اینکه ایمان و تقوا باید در کنار کسب علم و دانش قرار گیرد تصریح کرد: علم بدون ایمان و تقوا معنایی ندارد.

وی خطاب به دانش آموزان دختر اظهار داشت: شما باید در کنار کسب علم و دانش، حجاب را رعایت و به خواندن نماز اول وقت مقید باشید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان اضافه کرد: دانش آموزان با همراهی دبیران خود در جهت رشد و توسعه جامعه همراه با کسب علم و دانش، مفید و تاثیرگذار باشند تا از این طریق بتوانند برای آینده خدمات مفیدی به جامعه ارائه کنند.

ترابی با تاکید بر اینکه دانش آموزان سرمایه های اصلی جامعه هستند یادآور شد: جوانان و نوجوانان ما می توانند با بهره گیری بهتر از علم و دانش آینده خوبی برای جامعه به حساب بیایند.

وی خواستار همراهی و همکاری اولیاء دانش آموزان با مدارس در ایام سال تحصیلی شد و گفت: هر چه این ارتباط و تعامل بیشتر باشد بهتر می توانیم روابط اولیاء و مدارس را تقویت کنیم که کمک فراوانی به انجام تحصیل دانش آموزان در محیط تحصیلی جدید می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان نیز در این آئین ضمن یادآوری آغاز رسمی کار مدارس این شهرستان با حضور 13 هزار دانش آموز، گفت: یک هزار و 200 دبیر و معلم در 108 آموزشگاه تحصیلی شهری و روستایی برای سال تحصیلی جدید سازماندهی شدند.

محمد علی امانی خاطر نشان ساخت: روز گذشته و در آغاز سال تحصیلی نوآموزان کلاس اولی یک هزار و 200 نوآموز وارد پایه اول ابتدایی شدند که برای آنها 53 معلم پیش بینی شده است.

وی در خاتمه گفت: طی سال تحصیلی جدید دبیرستان دخترانه ایثارگران برای نخستین بار در سطح شهرستان دامغان راه اندازی شد.

قرائت پیام دکتر علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اجرای گروه سرود و تقدیر از دانش آموزان ممتاز و صاحب رتبه در مسابقات فرهنگی علمی و آموزشی دبیرستان دخترانه شاهد دامغان از دیگر برنامه های این آئین بود.

در این آئین همچنین از خدمات و زحمات اعظم امیراحمدی مدیر سابق دبیرستان دخترانه شاهد دامغان که به افتخار بازنشستگی نائل شد تقدیر و عصمت صفاری به عنوان مدیر جدید این دبیرستان معرفی شد.