سرمربی تیم فوتبال زیر 16 سال ایران اعلام کرد: با توجه به تغییرات در نحوه برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا تیمش باید در هر سه بازی پیروز شود تا به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعدی شده و اسیر اما و اگرهای فوتبال نشود.

مصطفی قنبرپور در خصوص آخرین وضعیت تیم فوتبال زیر 16 سال قبل از آغاز مسابقات انتخابی قهرمانی نوجوانان آسیا، ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: شاید در گروه ما تیم‌هایی مانند سریلانکا و پاکستان که در آسیا تیم‌های قوی نیستند، حضور داشته باشند، ولی در فوتبال خصوصا رده‌های پایه هر تیم می‌تواند برای رقیبان دردسر ایجاد کند.

وی افزود: در رده نوجوانان نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت زیرا با توجه به شرایط سنی بازیکنان رقیبان می‌توانند تیم را متوقف و یا آن را شکست دهند، به همین دلیل باید در هر مسابقه با قدرت به میدان برویم و بتوانیم شانس صعودمان به مرحله بعدی این مسابقات را افزایش دهیم.

سرمربی تیم فوتبال زیر 16 سال ایران ادامه داد: بازیکنان ما از لحاظ روحی و فنی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و آماده‌اند تا در این سه بازی با تمام توان به میدان رفته و با غلبه بر رقیبان شانس صعود به مرحله بعدی را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه با توجه به تغییر قوانین مسابقات تنها تیم های نخست و پنج تیم برتر دوم گروه های 10 گانه به مرحله نهایی صعود پیدا خواهند کرد، افزود: این مسائل کار ما را سخت می کند به همین خاطر باید با پیروزی در همه دیدارها به عنوان تیم نخست صعود کنیم تا کار ما به اما و اگر نکشد.

قنبرپور در مورد اینکه ممکن است در این بازی ها میزبان علیه ایران کارشکنی کند، اظهار داشت: در دوره‌های قبلی هم چنین اتفاقاتی می‌افتاد، ضمن اینکه پاکستان از امکانات کافی برای میزبانی خوب برخوردار نیست، ما این مسائل را به بازیکنان با هیجانی مثبت منتقل کردیم و به آنها گفته‌ایم بدون توجه به این مسائل به فکر ارائه بازی های خوب باشند. امروز همه دست به دست هم داده‌ایم تا بتوانیم نماینده شایسته‌ی برای 70 میلیون ایرانی بوده و به مرحله نهایی صعود کنیم.

وی با بیان اینکه بازیکنانش با عرق ایرانی و تفکرات حرفه‌ای در این بازی‌ها به میدان می روند در مورد شناختش از تیم‌هایی مثل سریلانکا و پاکستان تاکید کرد: واقعیت امر این است که شناخت کاملی از این تیم‌ها نداریم اما سعی می‌کنیم مقابل سریلانکا منطقی بازی کنیم و از ضعف‌های حریف برای موفقیت استفاده کنیم، ضمن اینکه پس از این دیدار هم بازی پاکستان و امارات را آنالیز می‌کنیم و با شناخت بیشتری در دو بازی بعدی به میدان خواهیم رفت.

سرمربی تیم زیر 16 سال ایران در مورد تاثیر حضور نفراتی همچون مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی و... در تمرینات روزهای پایانی این تیم قبل از حضور در پاکستان گفت: این نفرات که از بزرگان فوتبال ایران هستند، با زبان ساده با بازیکنان صحبت کردند و من تاثیر روانی حضور آنها در محل تمرینات را در روزهای بعدی در شرایط فنی و روانی بازیکنان کاملا احساس کردم. این اسطوره‌های فوتبال به بازیکنان تاکید کردند چه زحماتی کشیده‌اند که به اینجا رسیده‌اند و از بازیکنان خواستند با تمام توان در بازی‌ها به میدان رفته و همدلی خود را در این مسابقات حفظ کنند که امیدوارم این مساله به موفقیت تیم ایران کمک کند.

برنامه این رقابتها به شرح زیر اعلام شده است:
چهارشنبه - 03/07/92
* ایران - سریلانکا، ساعت 14:30 به وقت تهران، ورزشگاه پنجاب لاهور
* امارات - پاکستان، ساعت 17:30 به وقت تهران، ورزشگاه پنجاب لاهور

جمعه - 05/07/92
* پاکستان - ایران، ساعت 14:30 به وقت تهران، ورزشگاه پنجاب لاهور
* سریلانکا - امارات، ساعت 17:30 به وقت تهران، ورزشگاه پنجاب لاهور

یکشنبه - 07/07/92
* ایران - امارات، ساعت 14:30 به وقت تهران، ورزشگاه پنجاب لاهور
* سریلانکا - پاکستان، ساعت 17:30 به وقت تهران، ورزشگاه پنجاب لاهور