یک روزنامه آلمانی در مطلبی درباره افزایش نگرانی ها در یونان درباره خشونت راست افراطی بعد از قتل یک خواننده چپگرا در این کشور به دست این گروه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی "هامبورگر ابند بلات" در مطلبی نوشت: در یونان نگرانی ها درباره خشونت راست افراطی افزایش پیدا کرده است.

بعد از قتل یک خواننده چپگرا در یونان به دست گروههای راستگرای فاشیست، دولت یونان به شدت و به صورت هدفمند علیه روابط پلیس این کشور با این گروه برخورد می کند.  بر اساس اطلاعات وزارت حمایت از شهروندان در یونان، در همین راستا دو تن از افسران بلند پایه این کشور روز گذشته از سمت خود برکنار شدند، چرا که آنها به صورت موثر و به اندازه کافی علیه خشونت راست افراطی در کشور اقدامات کافی را انجام نداده بودند.

متهم به ارتکاب به قتل یک خواننده چپگرا در یونان، از طرفداران حزب خارجی ستیز و راستگرای افراطی "فجر طلایی" در این کشور بوده است. این حزب راستگرای افراطی، 18 کرسی از مجموع 300 کرسی در پارلمان یونان را اشغال کرده است.

چندی پیش مطبوعات یونان از روابط اعضای حزب فجر طلایی با پلیس این کشور خبر داده بودند. اواخر هفته گذشته اعضای فعال و مهم حزب فجر طلایی در یونان از بازسازی و سازو کارهای حزب خود خبر دادند. از جمله از شیوه های شستشوی مغزی و یک مبنای رهبری دقیق سخن به میان آمد. این حزب از گروههای پارلمانی برخوردار است که توسط افسران سابق و بنامی از واحدهای نخبه در این کشور آموزش دیده اند.

"کارلوس پاپولیاس"، رئیس جمهوری یونان روز گذشته درباره خشونت راست افراطی در کشورش هشدار داده و خاطر نشان کرد که بالاترین مسئولیت من این است که از دموکراسی و مردم در برابر طوفان راست افراطی حمایت کنم.

"الکسیس تسیپراس"، رهبر حزب مخالف چپ تندروی یونان با نام "سیریزا" نیز اعلام کرده است که مارهای راست افراطی در یونان رشد کرده اند و این خطر وجود دارد که یونانی ها را خفه کنند.

از روز جمعه گذشته واحد ضد ترور پلیس یونان علیه حزب راست افراطی در این کشور وارد عمل شده و در شب شنبه اولین دستگیریها به دلیل حمل سلاح غیر قانونی توسط این گروه انجام شد.