۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸

معلمان یونانی اعتصاب خود را ادامه می دهند

معلمان یونانی اعتصاب خود را ادامه می دهند

معلمان یونانی از ادامه اعتصاب خود طی روزهای دوشنبه و سه شنبه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری  مهر به نقل از رویترز، اعتصاب معلمان یونانی که از هفته گذشته و در اعتراض به قانون جدید کار در این کشور آغاز شده همچنان ادامه دارد و بر اساس اعلام ترتیب دهندگان این اعتصابات، معلمان در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری نیز اعتصاب خود را ادامه خواهند داد.

بر اساس طرح ریاضت اقتصادی، یونان باید تعدادی از کارکنان ادارات را اخراج کند، اما از آنجا که این اقدام اعتراضات زیادی را در پی دارد دولت این کشور تصمیم گرفته تا برای کم شدن تعداد کارکنان اخراجی، طرحی را به نام طرح جابجایی اجرا کند.

این طرح به این معناست که پیش از اخراج، در صورت نیاز شرکت و یا واحد تولیدی خاصی، کارکنان مازاد دیگر نهادها به این شرکت اعزام می شوند و تعداد باقی مانده از کار بیکار می شوند.

بر اساس برنامه های موجود، دولت یونان تا پایان سال جاری میلادی باید 255 هزار نفر از کارکنان ادارات را اخراج یا جابجا کند و در سال آینده نیز باید 15 هزار نفر دیگر نیز به این تعداد اضافه شوند.

این وضعیت در حالی برای یونان رخ داده که نرخ بیکاری در این کشور 28 درصد ثبت شده و  البته این رقم در میان جوانان یونانی بیشتر است.

اعتصاب و افزایش نرخ بیکاری در یونان در حالی است که این کشور در آستانه دریافت یک بسته جدید مالی به ارزش 100 میلیارد یورو است. این وام برای کمک به خروج یونان از بحران مالی از سوی تروئیکا (صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا) به آتن ارائه می شود.

کد خبر 2140266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha