اراک-خبرگزاری مهر: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای جهادی امروز با حضور در سنگر تولید کشور پرچم عزت و افتخار را به دست گرفته اند و اجازه نخواهند داد این پرچم لحظه ای به زمین بیفتد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس رجایی ظهر روز شنبه در گردهمایی سنگرسازان بی سنگر در اراک با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی به نقش فعال و ارزنده جهادگران در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جهادگران در دوران جنگ تحمیلی نقش بسزایی در پشتیبانی جنگ داشتند.

وی رسیدن به قله های پیشرفت در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را مرهون تلاش در جبهه های جنگ دانست و گفت: باید با درک موقعیت و بر اساس محور عزت، حکمت و مصلحت جایگاه خود را در جهان تبیین و مشخص و بر مبنای آن روابط بین الملل را تعیین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: 8 سال دفاع از سرزمین و انقلاب اسلامی ایران با حضور پیاپی و همیشگی سنگرسازان بی سنگر پرچم افتخاری بر فراز قله های سازندگی است که بیان جلوه های مقاومت و ایثار رزمندگان و شهدا برای نسل جوان انقلاب احیای این فرهنگ را در جامعه به دنبال دارد.

عباس مظفری داشتن روحیه ایثار و فداکاری، دین محوری و تفکر مذهبی، توانمندی فکری، علمی و  تخصصی، وجود نیروی انسانی ولایت مدار، انعطاف پذیری و تصمیم گیری مشارکتی را از جمله ویژگی های ارزشی و مدیریتی جهادگران در 8 سال دفاع مقدس برشمرد.

در پایان 6 نفر از جهادگرانی که بیش از یک سال سابقه فرماندهی و مسئولیت عملیات گردان را در زمان جنگ داشتند طی حکمی بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی کل قوا رسما بعنوان فرماندهی گردان منصوب شدند.

گفتنی است گردهمایی سنگرسازان بی سنگر و یادواره 77 شهید جهاد کشاورزی استان در اراک همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد.