۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۴

بيسجردي:

پدافند غیرعامل زمینه‌ساز ارتقای پایداری ملی در مقابل تهدیدات احتمالی است

پدافند غیرعامل زمینه‌ساز ارتقای پایداری ملی در مقابل تهدیدات احتمالی است

اراک - خبرگزاری مهر: معاون پدافند غیر عامل کشورگفت: پدافندغیرعامل زمینه ساز ارتقای پایداری ملی در مقابل تهدیدات احتمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد كاظم بيسجردي ظهر روز پنجشنبه در همایش پدافند غیرعامل حوزه صنعت،معدن و تجارت استان که با حضور جمعی از مسئولان، مدیران، روسا و کارکنان کارخانجات و ادارات برگزار شد، پدافند غیر عامل را مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه‌ای دانست که اجرای آن موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی احتمالی دشمن می‌شود.

وی، با بیان اینکه هر دفاعی برای مقابله و دفع هرگونه تهدید صورت می‌گیرد، نهادینه کردن مبانی اصول پدافند غیرعامل را در شرایط کنونی برای مقابله دشمنان بسیار مهم و اثرگذار خواند.

بيسجردي با بیان اینکه دشمنان در جنگ نرم، اقتصاد كشور را هدف اصلي خود قرارداده اند كه خنثي كردن اين مهم از اهداف پدافند غير عامل است بيان كرد: دشمنان اسلام سال‌ها براي دنيا تصميم گرفته اند و دنيا عمل كرده است اما انقلاب اسلامي ايران در برابر همه زياده خواهي‌ها آنان ايستاده است.

وي گفت: انقلاب اسلامي با اهداي شهدا و جانبازان بسيار به اسلام و قرآن در برابر نظم خارج از عدالت جهان تاكنون ايستاده است و اين روند ادامه خواهد داشت.

سردار نور خدا قاسمی، مدیر کل پدافند غیر عامل استان نیز، پدافند غیر عامل را برای مقابله با تهدیدات دشمنان ضروری دانست و افزود: شناسایی تهدیدهای فضای سایبری و پرداختن به آن در مقوله پدافند غیر عامل در خنثی کردن تهدیدات و توطئه های دشمنان اثرگذار است.

علیرضا زاوشی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ایمن سازی بخش صنعت و معدن، توانمندسازی نیروی انسانی و پیشگیری از حوادث غیر مترقبه در چارچوب پدافند غیر عامل را در اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرحها بتوانیم با فرهنگسازی مناسب راهکارهای پدافند غیر عامل را به منظور کاهش هزینه ها نهادینه کنیم.

کد خبر 2143447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha