سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران معتقد است خیلی‌ها نگاه ملی به استقلال ندارند و بازی‌های این تیم را ملی نمی‌دانند. وی همچنین در ادامه به انتقاد از رئیس کمیته انضباطی پرداخت و گفت: اسماعیل حسن‌زاده در حدی نیست که من را ببخشد. بنده برای کفاشیان متاسفم که به این امور رسیدگی کلی نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه‌نویی پس از پایان تمرین روز یکشنبه استقلال در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: به اعتقاد من خیلی‌ها نگاه ملی به استقلال ندارند و بازی‌های ما را ملی نمی‌دانند، حتی از اینکه ما جزو 4 تیم برتر آسیا قرار گرفتیم، ناراحت هستند.

وی در مورد رای کمیته انضباطی در خصوص محرومیتش هم تاکید کرد: از رای صادر شده از سوی کمیته انضباطی ناراحتم زیرا عدالتی در آن وجود ندارد. نیازی ندارم حسن‌زاده من را ببخشید. ایشان در آن حدی نیستند که من را ببخشند و برای کفاشیان متاسفم که به این امور رسیدگی کلی نمی‌کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: شرایط امروز استقلال بسیار خوب است اما متاسفانه در کره‌جنوبی دو گل بچه‌گانه دریافت کردیم که این گل‌ها به ساختار دفاعی ما مربوط نمی‌شود بلکه به نفرات خط دفاع ما مربوط می‌شود. در آن بازی مدافع ما اشتباهی بچه‌گانه انجام داد که باعث شکست استقلال در آن بازی شد.

وی در مورد بازی برگشت دو تیم و وضعیت استقلال برای صعود به دیدار پایانی افزود: ما مصمم هستیم و به شما قول می‌دهم ان شاء الله به فینال صعود خواهیم کرد.

قلعه‌نویی در مورد آخرین وضعیت محمد قاضی، خسرو حیدری و سیاوش اکبرپور هم اظهار داشت: قاضی زیر نظر کادر پزشکی در حال مداوای مصدومیت خود است و هنوز وضعیتش بصورت صددرصد مشخص نشده است. البته حیدری و اکبرپور به طور حتم به این بازی خواهند رسید، هرچند به توصیه کادر پزشکی تمرینات حیدری سبک‌تر از سایر بازیکنان است.

وی در خصوص غیبت نکونام و تیموریان در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمان آسیا تاکید کرد: نبود این دو بازیکنان بسیار تاثیرگذار است زیرا از وزنه‌های بزرگ استقلال هستند اما ما نمی‌توانم از آنها استفاده کنیم. نفرات جایگزین مطمئنا تلاش خود را به کار می‌بندند تا جای این دو بازیکن را پر کنند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اتفاقات حاشیه‌ای که طی روزهای اخیر علیه داوری کشور رخ داده است، تصریح کرد: به جرات قسم می‌خورم که سه باخت این فصل ما بر اثر اشتباهات داوری بود، هرچند در بازی با داماش هم داور می‌توانست بک پنالتی به سود حریف بگیرد که این کار را نکرد.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: مقابل سپاهان، استقلال صنعتی و ذوب‌آهن اصفهان هم روی اشتباهات تاثیرگذار داور مغلوب شدیم اما اینقدر جنجال به راه نینداختیم. برنامه 90 که از 10 مورد ما یک مورد را نشان می‌دهد و کارشناسان آن هم توجیه شده به برنامه می‌آیند، نشان داد که در این سه مسابقه داوری به ضررمان بوده است. امیدوار هستیم بعد از این شاهد چنین اشتباهاتی نباشیم و خودمان را جای مربیان بگذاریم.

قلعه‌نویی با تاکید بر اینکه خدا وکیلی در حق داوران ما اجحاف شده، ادامه داد: مربی و بازیکن فلان قدر می‌گیرند اما داوران چقدر می‌گیرند. دریافتی داوران اصلا خوب نیست. زمانیکه در لورکوزن بودم، هر داوری برای قضاوت مسابقات 5 هزار مارک می‌گرفت. من حتی از کالموند در این خصوص پرسیدم که او گفت هر سوت اشتباه داور 100 میلیون مارک پول را جابه‌جا می‌کند.

وی در ادامه یادآور شد: باید قانونمند به مسائل رسیدگی شود و نمی‌بایست جامعه داوری را زیر سوال برد. درست است مربی و مدیر تحت فشار هستند اما به خاطر یک اشتباه و از دست رفتن یک نتیجه، نباید همه چیز را به هم بریزند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: روز شنبه با بازیکنان صحبت کردم و از آنها خواستم در شب بازی وارد صفحات اجتماعی نشده و اعتدال را در هر زمینه‌ای رعایت کنند. در صفحات اجتماعی نکات مثبت زیادی وجود دارد اما نگاه ما به مسائل منفی آن زیادتر است. ضمن اینکه ما باید استفاده مناسب از فضای مجازی داشته باشیم نه اینکه بخواهیم از منفی‌ها آن بیشتر استفاده کنیم.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و اف‌سی سئول کره‌جنوبی در دور برگشت از مرحله نیمه‌نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا، چهارشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.