تیم فوتبال زیر 17 سال ایران در چهارمین دیدار تدارکاتی‌اش در اردوی آلمان برابر تیم جوانان فورتنا دوسلدورف شکست 3 بر یک را با تساوی 3 بر 3 عوض کرد. البته در پایان این بازی با توافق طرفین، دو تیم مسابقه پنالتی‌ها را برگزار کردند که این رقابت جالب درحالی با برتری حریف آلمانی به پایان رسید که آخرین ضربه ایران توسط دروازه‌بانش از دست رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال زیر ۱۷ سال (نوجوانان) ایران که خود را برای حضور در جام جهانی 2013 امارات آماده می‌کند، امشب یکشنبه در چهارمین بازی تدارکاتی‌اش در اردوی آلمان مقابل تیم جوانان فورتنا دوسلدورف، به تساوی 3 بر 3 دست یافت.

در این بازی که در ورزشگاه وی اس جی حوالی دوسلدورف انجام شد، علی دوستی‌مهر درحالی تیمش را با ترکیب آرمین هاشمی (46 - مهدی امینی)، ساسان جعفری، میلاد داعی، محمد بازاج، سید مجید حسینی(46 - کمیل حق‌زاده)، مجتبی مقتدایی، سعید عزت‌اللهی، امیرحسین کریمی، علی هزامی (60 - علی قلی‌زاده)، امیر محمد مظلوم و علی ریگی به میدان فرستاد که برخی از بازیکنان اصلی‌اش را روی نیمکت نشاند تا به آنها استراحت داده بود.

تیم جوانان دوسلدروف در ابتدای مسابقه نبض بازی را در اختیار گرفتند و توانستند در دقایق 10 و 17 به گل برسند. در حالی که کار برای نوجوانان درحال گره خوردن بود، سعید عزت‌اللهی با شوت 35 متری دروازه دوسلدورف را به زیبایی هرچه تمام‌تر بازی کرد. این گل از روی یک ضربه ایستگاهی بدست آمد. آلمانی‌ها که حریفی بسیار قدرتمندی نشان دادند، در دقیقه 28 گل سوم را روی غفلت مدافعان به ثمر برسانند.

در نیمه دوم تیم فوتبال زیر ۱۷ سال (نوجوانان) ایران چند تعویض انجام داد تا سراسر حمله شده و حریف آلمانی را غافلگیر کرد تا محمد بازاج در دقیقه 50 و علی قلی‌‎زاده در دقیقه 60 گل‌های دوم و سوم ایران را وارد دروازه دوسلدورف کردند. ایران پس از گل سوم هم دو موقعیت خوب را از دست داد. حتی علی قلی‌زاده دردقیقه 88 می‌توانست دروازه را باز کند اما این موقعیت از دست رفت.

در پایان بازی و طبق توافق طرفین و به صورت تشریفاتی ضربات پنالتی نواخته شد که ایران 10 بر 9 شکست خورد. امیرحسین کریمی، امیرمحمد مظلوم، رضا جعفری، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی، علی قلی‌زاده، ساسان جعفری، عرفان وجدانی و کمیل حق‌زاده ضربات خود را برای ایران وارد دروازه دوسلدورف کردند و یوسف سیدی ضربه پنالتی‌اش را از دست داد. ضمن اینکه مهدی امینی دروازه‌بان ایران آخرین ضربه پنالتی ایران را از دست داد تا دروازه‌بان فورتنا دوسلدورف ضربه آخر را به گل تبدیل کند.

کاروان ایران ایران پس از این مسابقه به شهر ویلیگن و هتل رامادا باز گشت و امروز بعدازظهر تمرین ریکاوری سبکی انجام خواهد داد. فاصله محل برگزاری مسابقه و ویلیگن دو و نیم ساعت بود. البته حدود  ۲۰۰ ایرانی از شهرهای مختلف و نزدیک به دوسلدورف در ورزشگاه حاضر شدند و تیم فوتبال زیر ۱۷ سال ایران تشویق کردند و در پایان بازی با بازیکنان و مهدی مهدو‌ی‌کیا عکس یادگاری گرفتند.

بازی آخر  تیم فوتبال زیر ۱۷ سال (نوجوانان) ایران در اردوی آماده‌سازی آلمان، ساعت 19:30 سه‌شنبه به وقت تهران با تیم جوانان مونشن گلادباخ در شهر گلادباخ خواهد بود.