مشهد - خبرگزاری مهر: تهیه پیش‌نویس لایحه حمایت از آتش‌نشانان، مشهد در حوزه خدمات شهری گام‌های مثبتی برداشته است و رژه خودروهای آتش‌نشانی در سطح شهر مشهد و از عناوین اخبار شهرداری مشهد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی از تهیه پیش‌نویس لایحه حمایت از آتش‌نشانان جهت طرح در کارگروه کشوری حمایت از طرح‌ها و لوایح مدیریت شهری خبر داد.

مجتبی علوی‌مقدم ضمن تبریک فرارسیدن 7 مهر، روز آتش‌نشان به فعالان این حوزه اظهار کرد: این پیش‌نویس که از سوی مدیران عامل آتش‌نشانی شهرداری‌های استان در حال تهیه است، در صورت تصویب در کارگروه یاد شده جهت پیگیری به نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به کمک‌های اعتباری دفتر شهری و شوراهای استانداری در راستای تجهیز آتش‌نشانی‌های استان اظهار کرد: یکی از شرط‌های تایید تفریغ بودجه 93 شهرداری‌های استان، اختصاص فصل اعتباری ویژه‌ای برای آتش‌نشانی‌هاست.

رژه خودروهای آتش‌نشانی در سطح شهر مشهد

همزمان با هفتم مهر ماه روز آتش‌نشانی و ایمنی مراسم رژه 40 خودروی اطفای حریق و نجات به همراه 120 آتش‌نشان در سطح شهر مشهد برگزار شد.

خودروهای آتش‌نشانی در سه مسیر مختلف در سطح شهر رژه رفتند.

در مسیر یک خودورهای آتش‌نشانی میدان نمایشگاه، پل نمایشگاه، بولوار آزادی و میدان استقلال را طی کردند.

این مراسم ساعت 8:30 صبح امروز با حضور 120 آتش‌نشان برگزار شد.

مشهد در حوزه خدمات شهری گام‌های مثبتی برداشته است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد در حوزه خدمات شهری ارائه شده به شهروندان گام‌های بلند و مثبتی برداشته است.

فاطمه غیور بیان کرد: با توجه به اینکه شهر مشهد در چند سال اخیر گام‌های مثبتی در حوزه‌های مختلف خدمات شهری مانند فضای سبز و مدیریت پسماند برداشته است، این شهر می‌تواند تجربیات خود را در این زمینه‌ها در اختیار سایر شهرها و کلان‌شهرهای کشور قرار دهد.

وی افزود: در این راستا برگزاری کنفرانس خدمات شهری و محیط زیست می‌تواند در جهت ارتقای تجربیات کلان‌شهرها تاثیر بسزایی داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اهمیت نظافت در آموزه‌های دینی اسلام تصریح کرد: کشور ما باید در این زمینه برای سایر کشورهای جهان اسلام الگو باشد و اگر برگزاری این کنفرانس بار علمی داشته باشد، می‌تواند در انتقال تجربیات موثر بوده و الگویی را در این زمینه در اختیار سایر شهرها و حتی سایر کشورهای جهان اسلام قرار دهد.

وی در خصوص هم‌اندیشی شهرداران در این کنفرانس‌ تصریح کرد: یکی از وظایف ذاتی شهرداری‌ها خدمات‌رسانی است و مباحثی مانند مسائل اجتماعی و فرهنگی بعدها در حیطه وظایف شهرداری‌ها قرار گرفته است.

علوی‌مقدم تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرداری های خراسان رضوی را 122 مورد اعلام و اضافه کرد: از این تعداد 39 ایستگاه مربوط به کلانشهر مشهد مقدس است.