۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۰۵

کاظمی خبر داد:

ایستگاه های آتش نشانی مشهد به بخش خصوصی واگذار می شوند

 ایستگاه های آتش نشانی مشهد به بخش خصوصی واگذار می شوند

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد از واگذاری تعدادی از ایستگاه های آتش نشانی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: اطفای هر حادثه حریق در مشهد 600 هزار تومان هزینه در بر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل‌الله کاظمی ظهردوشنبه در مراسم افتتاح دو ایستگاه آتش‌نشانی و تعدادی تجهیزات و ماشین‌آلات اظهار کرد: روند واگذاری ایستگاه های آتش نشانی به بخش خصوصی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به رشد 80 درصدی آموزش‌های ایمنی به شهروندان و تاکید برضرورت آن درمیان اقشار مختلف در مشهد یادآور شد: بالغ بر سه هزار تماس تلفنی در روز با این سازمان برقرار می شود که 90 درصد به عملیات منتهی نمی شود.

وی آمار حریق در مشهد را اینگونه اعلام کرد: 14 مورد حریق و 24 مورد حادثه در شبانه روز در مشهد اتفاق می افتد که برای اطفای  هر آتش سوزی این سازمان تا 600 هزار تومان هزینه می کند و نزدیک به 60 لیتر آب مصرف می شود.

به گفته معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد علی رغم کاهش حوادث و آتش سوزی ها در شهر مشهد باز هم ضرورت افزایش آموزش های پیشگیری حس می شود و هنوز اماکن عمومی نیازمند ارتقا سطح ایمنی هستند.

وی به افزایش 46 در صدی ایمنی در اماکن عمومی مانند مدارس، ادارات و همچنین منزل اشاره کرد و تصریح کرد: در صورت عدم رعایت ایمنی در اماکن عمومی این موضوع توسط مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

کاظمی از تجهیز ناوگانهای حمل و نقل عمومی به تجهیزات اطفا حریق خبر داد و گفت:  تاکسی ها، اتوبو سها و اماکنی مانند مساجد به کپسول های آتش نشانی تجهیز شده اند.

وی با ابراز خرسندی از کاهش زمان رسیدن به محل حادثه از 5.2 به 4.2 دقیقه در سازمان آتش نشانی مشهد  بیان کرد: از سال 86 تا کنون افزایش بیش از دو برابری ایستگاه ها و خودروهای آتش نشانی را شاهد بوده ایم.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد اعلام کرد: تعدادی از ایستگاه های آتش نشانی  برای اولین بار در کشور به بخش خصوصی واگذار شد که این روند ادامه خواهد یافت.

کد خبر 2146263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha