سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران بازی با تیم‌های آلمان بیله فیلد، دورتموند، دوسلدورف و مونشن گلادباخ در حد چهار بازی ملی و بزرگ برشمرد و گفت: آخرین بازی ما در اردوی آلمان مقابل تیم بورسیا مونشن گلادباخ، قو‌یترین تیم حاضر در بوندسلیگای جوانان آلمان است که برای ما بازی بسیار مفید است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دوستی‌مهر سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال ایران درباره بازی تیمش برابر تیم جوانان فورتنا دوسلدورف ضمن بیان مطلب فوق گفت: دوسلدورف تیم بسیار قدرتمندی بود که البته آنها دو سال از بازیکنان ما بزرگتر بودند. نظم تیمی خوبی داشتند و فوتبال آلمانی را که به نوعی فوتبال مکانیکی و ماشینی است، را بازی کردند. می‌توانم بگویم قدرت این تیم، در حد تیم جوانان بورسیا دورتموند بود.

وی ادامه داد: در هر حال ما بازیکنان اصلی را به جهت استراحت، روی نیمکت گذاشته بودیم زیرا بازی با گلادباخ که بازی آخرمان در این اردوست و تیم گلادباخ یک تیم صدرنشین و قدرتمند است، برایمان مهم است. در هر حال بازیکنان ذخیره هم محک خوبی خوردند.

سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران اضافه کرد: در نیمه نخست بازیکنان خط دفاعی ایران اشتباهاتی داشتند که البته به همین دلیل ایران 3 بر یک عقب افتاد. در نیمه دوم تعویض‌هایی که انجام دادیم، موثر واقع شد. دروازه‌بان اصلی را به میدان آوردیم، تغییراتی در خط دفاع ایجاد کردیم و بازیکنان اصلی را وارد زمین کردیم، به همین دلیل هیچ گلی دریافت نکردیم و بازی دست ما بود. در نهایت دو گل به ثمر رساندیم و بازی 3 بر 3 مساوی شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در واقع بازیکنان ما شرایط بدنی بسیار خوبی دارند و می‌خواهم بگویم 90 دقیقه پرس انجام می‌دهیم و بازیکنانی داریم که 90 دقیقه می‌دوند. مربی دوسلدورف هم در پایان بازی به همین نکته اشاره کرد و از مربیان می‌ پرسید چطور می‌شود 90 دقیقه پرس انجام داد. در هر حال اگر بازیکنان پس از گل‌های دوم و سوم دقت می‌کردند، می‌توانستند 2 - 3 گل دیگر به ثمر برسانند.

دوستی‌مهر صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: با توجه به توافقی که کرده بودیم، در پایان بازی ضربات پنالتی نواخته شد که 10 بر 9 به سود حریف به پایان رسید. البته ما طوری با تیم دوسلدورف بازی کردیم که وقتی ضربات پنالتی به پایان رسید، آنها به شدت شادی می کردند و حتی مربی آنها گفت بازیکنان از بازی خوب ایرانی‌ها شوکه شده‌اند و احساس کرده‌اند که این یک بازی رسمی است.

وی در ادامه تاکید کرد: ایرانی‌های بسیاری هم دیروز یکشنبه به زمین بازی آمده بودند و تیم ملی را حمایت کردند. از همه آنها که از شهرهای دور و نزدیک به دوسلدورف با پرچم ایران برای تشویق ایران آمده بودند، تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران همچنین اظهار داشت: آخرین بازی ایران مقابل تیم بورسیا مونشن گلادباخ، قو‌یترین تیم حاضر در بوندسلیگای جوانان آلمان است که برای ما بازی بسیار مفید و خوبی خواهد بود. این تیم صدرنشین لیگ برتر جوانان آلمان است و با توجه به فیلم‌هایی که از‌ این تیم دیده‌ام کارمان بسیار سخت خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای آن مسابقه، بهترین بازیکنان را به میدان می‌فرستیم و بهترین استفاده را از این بازی می‌بریم. فکر می‌کنم سه بازی با دورتموند، دوسلدورف و مونشن گلاباخ در حد سه بازی ملی بزرگ برای تیم ملی نوجوانان بود. هر چند بیله فیلد هم حریف سرسختی بود و دو هفته پیش توانسته بود تیم دورتموند را 3 بر یک شکست دهد.

دوستی‌مهر در پایان گفت: امروز دوشنبه هم دو جلسه تمرین خواهیم داشت که جلسه صبح ریکاوری است و جلسه دوم که بعدازظهر است، جلسه تمرین تاکتیکی است.