پیشکسوت تیم فوتبال استقلال اعلام کرد مطمئن است آبی‌پوشان تهرانی در بازی با اف‌سی سئول پیروز شده و به فینال لیگ قهرمانان می‌رسد. وی همچنین به بازیکنان این تیم توصیه کرد با صبر، حوصله و منطق بازی کنند که در این صورت می‌توانند به آنچه می‌خواهند برسند.

بیژن طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، خصوص دیدار حساس تیم فوتبال استقلال در دور برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: شکست دو بر صفر در بازی رفت کار را سخت کرد، اما اف‌سی سئول تیمی نیست که استقلال نتواند در بازی برگشت به آنها دو یا سه گل بزند. این حرف را به خاطر آن می‌زنم که قلعه نویی و تیمش را می‌شناسم.

صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا کاری ارزشمند بود
وی با اشاره به اینکه تا همینجا هم استقلال کار بزرگی انجام داده، افزود: اگر خدایی نکرده استقلال در بازی برگشت نتواند نتیجه دلخواه را به دست آورد، چیزی از ارزش‌های این تیم کم نخواهد شد، زیرا صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا کاری ارزشمند بوده است. هرچند من مطمئن و خوشبینم استقلال در این بازی پیروز شده و به فینال لیگ قهرمانان می‌رسد.

بازیکنان با صبر و منطق بازی کنند
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال توصیه‌ای هم با بازیکنان این تیم دارد: اگر بازیکنان برای گل زدن عجله کنند، ممکن است گل خورده و کار سخت‌تر شود، به همین دلیل باید با صبر، حوصله و منطق بازی کنند و همانند 20 دقیقه نخست بازی رفت که با از کار انداختن هافبک‌های حریف میانه میدان را به دست آوردند، بازی کنند. در این صورت می‌توانند به آنچه می‌خواهند برسند.

استقال زمان برای جبران دارد
وی اضافه کرد: در این بازی گل نخست مهم است، اگر استقلالی‌ها بتوانند با ارائه بازی منتقی و با برنامه دروازه اف‌سی سئول را باز کنند، سوار بر بازی شده و با توجه به افت روحیه کره‌ای ها فرصت رسیدن به گل‌های دیگر را هم خواهند داشت. هر چند در بازی رفت می‌توانستیم نبازیم اما هنوز زمان برای جبران باقی مانده و استقلال می‌تواند با کسب نتیجه دلخواه در این بازی فینالیست شود.

غیبت تاثیرگذار جواد و آندو
طاهری در خصوص غیبت جواد نکونام و آندرانیک تیموریان تصریح کرد: قطعا غیبت آنان تاثیرگذار بوده، زیرا هافبک میانی، پستی تخصصی است. شاید نفرات دیگر استقلال بتوانند در این پست خوب بازی کنند ولی کیفیت جواد و آندو را نخواهند داشت. همانطور که گفتم مهم این است که استقلال در هر شرایطی با صبر و منطقی بازی کند و پس از از کار انداختن بازیکنان حریف به فکر باز کردن دروازه باشیم.

اف‌سی سئول باعث ترمیم چمن آزادی شد
وی در مورد بازی یازده سال پیش استقلال با آنیانگ (اف‌سی سئول فعلی) که آبی‌ها با شکست مقابل حریف کره‌ای از رسیدن به فینال باز ماندند، تاکید کرد: هنوز خاطره آن بازی در یاد همه استقلالی‌ها هست. ما می‌توانستیم بازی را ببریم ولی وضعیت نامطلوب چمن ورزشگاه با ما ضربه زد. البته همان بازی باعث شد مسئولان به فکر ترمیم زمین چمن ورزشگاه آزادی بیفتند و اگر آن بازی نبود مشخص نمی‌شد، چه زمانی می‌خواستند این مشکل را برطرف کنند.

هواداران تمام سکوهای ورزشگاه را پر کنند
پیشکسوت پیشین استقلال در پایان بار دیگر از زحمات مدیریت، کادرفنی و بازیکنان استقلالی‌ها برای رسیدن به این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا تشکر کرد و گفت: از هواداران می‌خواهم تمام سکوهای ورزشگاه را پر کنند و از دقیقه یک تا 90 استقلال را حمایت کنند. اگر تیم موفق شد با همدیگر جشن صعود را بگیریم اما اگر نتیجه دلخواه به دست نیامد با توجه به شرایط مالی و مشکلاتی که استقلال داشت، چیزی از ارزش‌های این تیم کم نمی‌شود و باید هواداران آنها را در پایان بازی تشویق کنند.

دیدار تیم‌ فوتبال استقلال ایران و اف‌سی سئول کره‌جنوبی در دور برگشت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ساعت 19 فردا چهارشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.