دولت آمریکا در واکنش به اقدام روز گذشته کاراکاس در اخراج دیپلمات های این کشور، دستور اخراج سه دیپلمات ونزوئلایی از خاک ایالات متحده را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاراکاس این اقدام واشنگتن را غیرقانونی خواند و اعلام کرد که دیپلمات های ونزوئلایی هیچگاه با مخالفان دولت آمریکا دیدار نداشته اند.

کاراکاس دیروز سه دیپلمات آمریکایی را به اتهام همکاری با گروه های مخالف برای به آشوب کشیدن ونزوئلا، اخراج کرد و اقدام واشنگتن نیز در واکنش به این عمل انجام شده است.

تنش ها میان آمریکا و ونزوئلا از زمان برگزاری اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل که سفر مادورو به نیویورک لغو شد به اوج خود رسید.

در آن زمان رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد به دلیل وجود خطر جانی برای وی، از سفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل چشم پوشی کرده است.

مادورو در زمان مرگ هوگو چاوز، رئیس جمهور سابق ونزوئلا، نیز آمریکا را متهم به مسموم کردن وی کرده بود. از سال ۲۰۱۰ (سه سال پیش) دو کشور آمریکا و ونزوئلا سفیری در کاراکاس و واشنگتن م ندارند.

یکی از اتهاماتی که به دیپلمات های آمریکایی وارد شده، رشوه دادن آنها به شرکت های ونزوئلایی برای پایین آوردن بازده و تولیدات است. این اتهام از آنجا که به تازگی برخی از کالاها در ونزوئلا کمیاب شده اند درست به نظر می رسد.