۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۳۸

مورالس:

اوباما جنایتکاری است که قوانین بی المللی را نقض می کند

اوباما جنایتکاری است که قوانین بی المللی را نقض می کند

رئیس جمهوری بولیوی با اشاره به تصمیم کشورش برای تنظیم شکایت نامه ای علیه دولت باراک اوباما به خاطر جنایت علیه بشریت به انتقاد از سیاست های وی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پس از آنکه آمریکا مانع ورود هواپیمای رئیس جمهوری ونزوئلا به حریم هوایی خود شد، "‌ اوو مورالس" در یک کنفرانس خبری در سانتا کروز ضمن انتقاد از واشنگتن به خاطر به کارگیری تاکتیک های رعب آور از تصمیم خود برای تنظیم شکایت نامه ای علیه دولت باراک اوباما به خاطر جنایت علیه بشریت خبر داد.

رئیس جمهوری بولیوی با اشاره به جلوگیری از ورود هواپیمای نیکلاس مادورو به حریم هوایی آمریکا که قصد دیدار با مقامات چینی را داست، از اوباما به عنوان "جنایتکاری" یاد کرد که قوانین بی المللی را نقض می کند.

وی خواستار برگزاری نشست اضطراری کشورهای عضو آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب با هدف محکوم کردن این اقدام خصمانه آمریکا شد و افزود: به نشانه همبستگی با دولت ونزوئلا شکایت نامه ای را علیه اوباما تنظیم کرده و آن را در اختیار دادگاه بین المللی قرار می دهیم.

رئیس جمهوری بولیوی همچنین از اعضای جامعه آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب خواست تا به نشانه اعتراض به اقدامات آمریکا نمایندگان خود را از این کشور خارج کرده و اعضای ائتلاف بولیوار قاره ‌آمریکا نیز که شامل آنتیگوا و باربودا، کوبا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، نیکاراگوئه، ونزوئلا و سن لوسیا بوده نشست بعدی سازمان ملل را تحریم کنند.

مورالس تاکید کرد: آمریکا این اجازه را ندارد تا به سیاست ایجاد رعب و وحشت خود ادامه داده و مسیر هوایی هواپیماهای رئیس جمهور را مسدود کند.

وزیر خارجه ونزوئلا نیز در گفتگو با خبرنگاران در واکنش به این اقدام گفته است: اقدامات خصمانه آمریکا را محکوم می کنیم و اگر دولت باراک اوباما و مقامات هواپیمایی این کشور اقدام خود را جبران نکنند، این حق ما است تا دست به هر اقدامی بزنیم.

کد خبر 2139158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha