مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان که سال آینده به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود مهمترین رویداد پیش روی پینگ‌پنگ‌بازان است. به همین منظور و برای آماده‌سازی آنها برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که شرکت در چهار پروتور جهانی همراه با فجر کاپ و همچنین برگزاری سه مرحله اردو در کمپ اصلی چین از مهمترین آنهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، اردیبهشت‌ماه آینده ژاپن میزبان مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان در بخش تیمی است. این مسابقات مهمترین رویداد پیش روی تنیس روی میز ایران پیش از حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی به حساب می‌آید.

به همین منظور و با وجودیکه هنوز رقابت‌های انتخابی دسته برتر به منظور تعیین نفرات منتخب برای حضور در تیم ملی برگزار نشده، قرار است اردوی آماده سازی این تیم به زودی و با حضور بازیکنانی که سرمربی تیم ملی آنها را دعوت خواهد کرد، آغاز شود. 20 مهرماه زمان پیشنهادی برای آغاز اردوهای تیم ملی تنیس روی میز به منظور استارت خوردن آماده سازی پینگ‌پنگ‌بازان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی جهان است.

اردونشینان تیم ملی تنیس روی میز تمرینات آماده سازی خود را در تهران یا یکی دیگر از شهرهای کشورمان آغاز می‌کنند اما در طول اردوهای خود تا پیش از سفر به محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان، اعزام‌های برون مرزی هم خواهند داشت. بر این اساس سه مرحله حضور در کمپ اصلی تنیس روی میز کشور چین همراه با شرکت دو پروتوری که در سال جاری برگزار می‌شود و همچنین دو پروتور در سال 2014، اعزام‌های برون مرزی تیم ملی تنیس روی میز را در برنامه پیشنهادی سرمربی این تیم تشکیل می‌دهند.

ابراهیم علیدخت در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید برنامه‌های تیم ملی تنیس روی میز تا زمان اعزام به مسابقات قهرمانی جهان مشخص است، در مورد آنها توضیح داد و اظهارداشت: یکی از درخواست‌های من که تاکید زیادی هم روی آن دارم، سه مرحله حضور در کمپ تنیس روی میز چین است. البته تاکید بیشتر من تمرین در کمپ اصلی چین است نه هر کمپ دیگری که متعلق به این کشور است و فقط نام چین را داشته باشد.

وی تصریح کرد: مسئولان فدراسیون رایزنی برای نهایی کردن این برنامه و مشخص شدن زمان‌های اعزام به چین را آغاز کرده‌اند. طبق برنامه هر یک از مراحل حضور در کمپ چین 15 روزه خواهد بود. در میان آنها هم اردوی داخلی یا شرکت در پروتورهای جهانی را خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در مورد پروتورهای مورد نظر برای اعزام ملی‎پوشان به آنها، خاطرنشان کرد: آلمان و لهستان میزبان دو پروتور در سال جاری میلادی هستند که درخواست شرکت در آنها را داده‌ام. علاوه بر این و بر اساس تقویم سال 2014 فدراسیون جهانی، در دو پروتور دیگر هم شرکت خواهیم داشت که زمان و محل برگزاری آنها را باید بر اساس تقویم جدید فدراسیون جهانی مشخص کنیم. 

علیدخت تاکید کرد که برای شرکت در هر یک از چهار پروتور مورد نظر ترکیبی از بازیکنان امید و بزرگسال اعزام خواهند شد.

وی تاکید کرد: به غیر از حضور در کمپ چین یا پروتورهای جهانی، دیگر فرصت‌های باقی مانده را  به برگزاری اردوی داخلی اختصاص خواهیم داد. ضمن اینکه آذرماه نیز دوره‌ای دیگر از مسابقات فجر کاپ در کشورمان برگزار می‌شود. از این رقابت‌ها نیز به عنوان تورنمنتی برای آماده‌سازی ملی‌پوشان و محک خوردن آنها استفاده خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت که تمام این  برنامه‌ها را در قالب برنامه پیشنهادی به فدراسیون تنیس روی میز ارائه کرده‌ام. فکر نمی‌کنم نسبت به اجرای آنها مخالفتی وجود داشته باشد فقط امیدوارم که با حمایت مالی وزارت ورزش و جوانان همه برنامه‌ها در بهترین زمان ممکن اجرا شود.