بازگشایی جاده حماه به حلب، بازگشت امنیت به روستای المغر در القنیطره بازگشت، ادامه پیشروی ارتش در برزه و هلاکت شمار دیگری از تروریستها از جمله تروریستهای عرب در عملیات ارتش سوریه ازجمله تحولات مربوط به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سانا از ادامه پیشروی ارتش سوریه در عملیات پیگرد تروریستها و انجام عملیات ویژه و برق آسا علیه مراکز تجمع آنها در برخی مناطق که طی آن سلاحها و مهمات آنها منهدم شد و تلفات سنگینی به آنها وارد شد، خبر داد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین توانستند با عقب راندن تروریستها، جاده حماه به حلب از طریق محور السلمیه خناصر را بازگشایی کنند.

منابع سوری از هلاکت سه تک تروریست تک تیرانداز در جوبر و گرفتار شدن یک گروه تروریستی در کمین نیروهای ارتش و هلاکت تمام اعضای آن در حومه حماه شمالی، بازگشت امنیت و ثبات به بخشی از ایستگاه قطار در شمال البحاریه تا القاسمیه و سیطره بر مزرعه القطری در حومه دمشق، کشته شدن سرکرده یک گروه تروریستی به نام ابونبیل السعودی و کشته شدن تمام اعضای وی، بازگشت امنیت و ثبات به روستای المغر در القنیطره پس از سرکوب گروه های تروریستی،انهدام سه دستگاه خودرو حامل سلاح و مهمات در جنوب السلمیه و سه خودرو دیگر در کفرناها، خنثی شدن تلاش یک گروه تروریستی برای نفوذ به سمت هتل الکارلتون در منطقه قدیمی حلب خبر دادند.

نیروهای ارتش سوریه توانستند شماری از تروریستهای وابسته به جبهه النصره و آنچه را احرارالشام خوانده می شوند، در عملیات ویژه و دقق در روستاها و مناطق حومه ادلب، به هلاکت برسانند که بیشتر آنها عراقی، لیبیایی و تونسی بودند.

منابع سوری همچنین از درگیری تروریست ها در روستای بسقلا در معره النعمان و کشته شدن شمار زیادی از آنها خبر دادند که برخی از گروه موسوم به لواء صقورالشام و لواء فجر بودند.

در برخی روستاهای حومه حمص از جمله الغاصبیه، الخالدیه و ابوحوادید، شماری از تروریستها در  عملیات نیروهای ارتش کشته شدند.

در درعا نیز در درگیری نیروهای ارتش با اعضای یک گروه تروریستی مسلح، شماری از این افراد به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر در حمله خمپاره ای تروریستها به اطراف کلیسای شهر ازرع، یک شهروند سوری زخمی شد.

منابع سوری همچنین از افزایش آمار تلفات حملات خمپاره ای تروریستها به منطقه مسکونی القصاع در دمشق به هشت کشته خبر دادند.