رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی در آستانه برگزاری نشست هماهنگی و قرعه کشی لیگ برتر گفت: با رایزنی های لازم با باشگاههای متعدد و تدابیر اندیشیده شده، آمادگی هرگونه حذف یا اضافه شدن تیم‌ها تا قبل از قرعه کشی را داریم.

محمدابراهیم امامی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مدتهاست با باشگاه های مختلفی در حال رایزنی و گفتگو هستیم تا بهترین و مطلوب ترین شرایط را برای آغاز رقابتهای لیگ برتر کشتی فراهم آوریم. تاکنون 9 تیم برای حضور در لیگ برتر کشتی آزاد اعلام آمادگی کردند که ما روی همین تعداد برنامه ریزی کردیم، اما اگر این تعداد به هر نحوی تغییر کرد، باز هم می توانیم به خوبی تیم ها را گروه بندی و مراسم قرعه کشی را انجام دهیم.

داور بین المللی کشتی ایران ادامه داد: تیمهای استیل آذین و شرکت ملی گاز از تهران، تیمهای شهدای ساری، خونه به خونه و هیات کشتی رستم کلا از استان مازندران و همچنین تیمهای ثامن الحجج سبزوار،هیات کشتی زنجان، فولاد ماهان سپاهان و هیات کشتی همدان گزینه های حضور در لیگ کشتی آزاد هستند که باید روز 25 مهرماه در دومین نشست هماهنگی سازمان لیگ حضور یابند. ضمن اینکه چندین تیم دیگر هم آمادگی خود را به ما اعلام کردند که در صورت کم شدن تیم های قبلی می توان آنها را جایگزین کرد.

امامی با اشاره به اینکه مراسم قرعه کشی لیگ کشتی آزاد روز 29 مهرماه برگزار می شود، گفت: تمام سعی ما بر این است تا بهترین شرایط را برای هر چه کیفی تر برگزار شدن لیگ مهیا کنیم تا در واقع کیفیت لیگ، فدای کمیت نشود.

رئیس سازمان لیگ در خصوص پیکارهای کشتی فرنگی نیز افزود: تاکنون 5 تیم صبای قم، هیات کشتی استان البرز، هیات کشتی آمل، فولاد ماهان سپاهان و اداره ورزش و جوانان اندیمشک برای حضور در لیگ کشتی فرنگی اعلام آمادگی کرده اند که سعی ما این است به هر نحو ممکن برای برگزاری لیگ فرنگی از این تیمها حمایت کنیم.

وی در خاتمه به لیگ دسته یک اشاره کرد و گفت: خوشبختانه لیگ دسته یک کشتی آزاد هم به مرحله نهایی رسیده که امیدواریم استان مازندران هر چه سریعتر شهر میزبان دیدارهای رده بندی و فینال را مشخص کند و پرونده این پیکارها نیز به بهترین شکل بسته شود.