۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۱۸

واکنش محسن کاوه به شایعات:

باید به اساسنامه کشتی احترام گذاشت/ ملی پوشان نباید در لیگ شرکت کنند

باید به اساسنامه کشتی احترام گذاشت/ ملی پوشان نباید در لیگ شرکت کنند

سرمربی تیم کشتی ثامن الحجج سبزوار در خصوص برخی شایعات مبنی بر حضور ملی پوشان آزادکار در رقابتهای لیگ برتر امسال گفت: طبق اساسنامه ای که چندی پیش بر همین موضوع تاکید داشت، تمامی تیمها باید به منع استفاده از ملی پوشان در لیگ احترام بگذارند.

محسن کاوه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه به رغم نظر حوزه فنی تیم های ملی و همچنین تایید فدراسیون کشتی مبنی بر عدم حضور ملی پوشان در رقابتهای لیگ برتر امسال از گوشه و کنار خبر می رسد که ممکن است این منع قانونی برداشته شود.

وی تصریح کرد: تمامی باشگاه های لیگ برتری باید به اساسنامه لیگ احترام بگذارند و مطمئنا هیچکدام از این باشگاه ها حضور ملی پوشان در تیم مقابل را تایید نمی کنند، چراکه فرایند و زمان یارگیری ما به اتمام رسیده و ما تمامی برنامه های خود را طبق کشتی گیران داخلی و خارجی واجد شرایط حضور در لیگ تدوین کرده ایم.

سرمربی تیم ثامن الحجج سبزوار با اشاره به رایزنی دست های پشت پرده کشتی برای حضور ملی پوشان در رقابتهای لیگ برتر گفت: با کمال تعجب شنیده می شود که دو تیم از تیم های لیگ برتری مبادرت به رایزنی و جلب نظر فدراسیون کشتی برای استفاده از ملی پوشان آزادکار کرده اند که این مساله کاملا مغایر اساسنامه لیگ است.

کاوه ادامه داد: بدیهی است هرگونه تغییر و تحول در متن اساسنامه لیگ کشتی نیز نیازمند حضور رئیس، نایب رئیس، دبیر فدراسیون و همچنین روسای سازمان لیگ و کمیته انضباطی و دو نماینده از باشگاه هاست که فعلا چنین اتفاقی برای تغییرات احتمالی رخ نداده است.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که حوزه مدیریت تیم های ملی پیشنهاد داد که مربیان و کشتی گیران تیم ملی حق حضور در رقابتهای لیگ را ندارند، حجت اله خطیب سرپرست قبلی فدراسیون و برخی از باشگاه ها مخالف این موضوع بودند اما به دلیل احترام به قانون و تصمیم جمعی قرار شد همه به آن عمل کنند. با توجه به این مساله نباید چنین قانونی را زیر پا گذاشت، چراکه اساسنامه لیگ نیز چنین اجازه ای را به هیچ تیمی نمی دهد.

سرمربی تیم ثامن الحجج با اعلام حمایت از ملی پوشان کشتی به ارائه یک پیشنهاد پرداخت و گفت: به خوبی می دانیم که ملی پوشان کشتی برای امرار معاش و درآمد زایی، ناچار به حضور در رقابتهای لیگ هستند و البته این اجازه از آنان سلب شده، اما به نظر من باشگاه های می توانند با توجه به توان و بضاعت مالی خود هر کدام از ملی پوشان را تحت پوشش قرار دهند.البته این حمایت به معنای استفاده از آنان در رقابتهای لیگ نیست، بلکه باید طوری عمل شود که این ملی پوشان به عضویت باشگاه های کختلف درآیند و به راحتی در اردوهای تیم ملی هم حضور داشته باشند، اما کما فی السابق حق حضور در لیگ از آنان سلب شود.

کاوه افزود: مطمئنا با این روش می توان ضمن احترام به قانون و اساسنامه لیگ، کشتی گیران ملی پوش را نیز از فشار مالی و دغدغه های معیشتی خارج ساخت و گام مثبتی در رشد و اعتلای برنامه های کشتی برداشت.

وی در خاتمه گفت: در همین راستا باشگاه ثامن الحجج سبزوار به عنوان نخستین باشگاه حامی کشتی اعلام آمادگی می کند تا یکی از ملی پوشان را تحت پوشش خود قرار دهد که امیدواریم با قبول این پیشنهاد، برخی شایعات مبنی بر حضور ملی پوشان در ترکیب برخی تیمهای خاص لیگ برتری نیز از بین برود.
 

کد خبر 2165670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha