منابع سوری از عملیاتهای موفقیت آمیز ارتش سوریه در مناطق مختلف به ویژه حومه لاذقیه شمالی خبر دادند که طی آن شماری از تروریستها از جمله چند تروریست مصری به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، در عملیاتهای متعدد نیروهای ارتش سوریه، ضربات محکمی به گروههای تروریستی مسلح وارد شد و طی آن تعدادی خودرو حامل سلاح و مهمات آنها منهدم شد. در این  عملیاتها، شماری از تروریستهای مسلح از جمله چند تروریست مصری و اردنی و سرکرده یک گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام تابع القاعده در حومه لاذقیه شمالی به هلاکت رسیدند. در عملیاتهای ارتش سوریه در حومه دمشق، هم شماری از تروریستها کشته و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، در حومه لاذقیه شمالی، دو خودرو حامل سلاح و مهمات منهدم و 32 تروریست کشته و 41 نفر دیگر زخمی شدند. در روستای الدره، هم 39 تروریست از جبهه النصره کشته و 35 نفر دیگر زخمی شدند.

در روستای الربیعه هم 39 تروریست کشته و 19 نفر دیگر زخمی شدند که یکی از کشته شدگان، فردی ملقب به ابوالخطاب انطاکی سرکرده یکی از گروههای وابسته به آنچه دولت اسلامی عراق و شام خوانده می شود، اعلام شده است.

همچنین در روستای دروشان، 9 تروریست کشته و 32 نفر دیگر زخمی شدند که بیشتر آنها غیر سوری بودند.

تلفات سنگین تروریستها در مناطق مختلف حومه دمشق

منابع سوری اعلام کردند در عملیاتهای مختلف نیروهای ارتش در مناطق مختلف حومه دمشق، تلفات و خسارتهای سنگینی به تروریستهای مسلح وارد شد.

عملیات نیروهای ارتش در حلب و حومه آن به کشته شدن شماری از تروریستها و انهدام چند خودرو حامل سلاح و مهمات متعلق به آنها منجر شد.

از سوی دیگر در حمله موشکی تروریستها به منطقه الاعظمیه حلب، شش غیرنظامی کشته شدند.

در درعا نیز شماری از تروریستها در کمین نیروهای ارتش گرفتار شدند که طی آن بیشتر آنها به هلاکت رسیدند.

در شهر الحسکه، نیروهای ارتش چهار تروریست را که یکی از آنها عضو جبهه النصره بود، دستگیر کردند.

هلاکت شماری از تروریستها در حمص و حومه آن و انهدام دو موشک انداز آنها و کشته شدن دو شهروند سوری در حملات تروریستها به محله الانشاءات شهر حمص از دیگر خبرهای مربوط به سوریه است.