بشار الجعفری تاکید کرد ؛

برخی کشورها با اعزام تروریست به سوریه قوانین بین المللی را آشکارا نقض می کنند/ با مزدوران خارجی وارد گفتگو نمی شویم

برخی کشورها با اعزام تروریست به سوریه قوانین بین المللی را آشکارا نقض می کنند/ با مزدوران خارجی وارد گفتگو نمی شویم

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد اقدام برخی کشورها در حمایت از تروریستها و اعزام آنها به سوریه، نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا ،بشار الجعفری تاکید کرد سوریه با وجود ارسال صدها نامه رسمی به نهادهای مختلف سازمان ملل متحد در خصوص تجاوزات خطرناک گروههای تروریستی و نقض مستمر قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد و همچنین نقض اصول حسن همجواری از سوی برخی کشورها، هیچ پاسخی از سوی سازمان ملل متحد دریافت نکرده و جدیتی از سوی آن برای اجرای قوانین بین المللی و مقابله با اقدامات نامشروع و تروریسم ندیده است.

الجعفری در بیانیه ای در نشست کمیته حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای بررسی بندی با عنوان حاکمیت قانون در زمینه ملی و بین المللی اظهار داشت بحرانی که سوریه در آن قرار دارد، دلیل و نشانه آشکاری بر سیاستهای دخالت آشکار در امور داخلی کشورها و  تلاش برای تهدید امنیت و ثبات و وحدت و سلامت منطقه ای آن از سوی حکومتهای برخی کشورهای عربی، منطقه ای و غربی است که متاسفانه با حمایت از گروههای تروریستی افراطی مزدور خارجی و اعزام آنها به سوریه سبب بروز فساد و  اقدامات تروریستی و ویرانی تحت عناوینی شرم آور از سوی این گروهها شده اند.

الجعفری با اشاره به تجاوزات مستمر اشغالگران قدس در مناطق فلسطینی و ادامه اشغال سرزمین فلسطینی ها و سوریها(جولان) از سوی آنها از بی اعتنایی مجامع بین المللی به نقض مستمر قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد از سوی رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

وی افزود ما بیش از هر روزی نیاز مبرم به یادآوری اصولی دارم که سوریه به آن اعتقاد دارد و این در حالی است که برخی کشورها به سبب رفتار و سیاست تجاوزکارانه خود در قبال سوریه، از این اصول عدول کرده اند.

الجعفری تاکید کرد دولت سوریه همواره تاکید کرده است که گفتگوی ملی فراگیر به رهبری سوریه تنها راه برای پشت سر گذاشتن بحران است.

وی افزود سوریه جدی بودن و تمایل صادقانه خود را برای حل سیاسی بحران از طریق همکاری با تمام طرحهای سیاسی و همچنین ابتکارعملهای سازمان ملل متحد ثابت کرده است و بارها از کشورهای حامی گروههای تروریستی خواسته است فورا به حمایت تسلیحاتی و آموزشی از این گروهها پایان دهند و نیز از کشورهایی که بر گروههای مسلح نفوذ دارند، درخواست کرده است، برای تشویق آنها به پایان خشونت و ورود به گفتگوی ملی فراگیر دخالت کنند.

الجعفری تاکید کرد ما هرگز با  دعوت گروههایی که از خارج وارد سوریه شده اند برای گفتگو موافق نیستیم، زیرا این گروهها از عناصر تروریستی و مزدوری تشکیل شده اند که تحت عناوین مختلف به سوریه آورده شده اند و سوری نیستند.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد دولت سوریه، پایبندی خود را به همکاری با اخضرالابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل متحد نشان داده و برای مشارکت در کنفرانس ژنو 2 بدون هرگونه پیش شرط اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود دولت سوریه هم همانند دیگر اعضای سازمان ملل متحد، به تمام مسئولیتهای قانونی خود برای بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور و همچنین اجرای قانون و مجازات هر کس در حوادث کنونی دست دارد، عمل می کند.


الجعفری بار دیگر بر ضرورت پایبندی تمام دولتها به قوانین بین المللی و اصول سازمان ملل متحد و حمایت آنها از تقویت حاکمیت قانون در سطح بین المللی و ملی و همچنین لزوم امتناع از تبدیل این مسئله به ابزاری از ابزارهای فشار سیاسی یا استفاده از آن به عنوان بهانه ای برای دخالت در امور کشورها یا نقض حاکمیت آنها تاکید می کند.

وی حمایت کشورش را از بیانیه ای که نماینده جمهوری اسلامی ایران در خلال این نشست به نیابت از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بیان کرد، مورد تاکید قرار داد.
 

کد خبر 2153379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha