اراک - خبرگزاری مهر: معاون فنی اداره کل استاندارد استان مرکزی گفت: 14 واحدهای تولیدی متخلف در استان مرکزی از ابتدای سالجاری تاکنون به امور قضایی ارجاع داده شدند.

محمد جعفری زادفخری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشدید بازرسی ها برای اجرای تولید و عرضه کالای با استاندارد گفت: در این راستا از ابتدای سالجاری تاکنون 950 فقره بازدید با 772 مرتبه بازرسی در سطح استان انجام شده است.

وی با اشاره به طرح طاها اظهارداشت: طرح طاها مخفف (‌طرح اجراي هماهنگ استاندارد) است و هدف از اجراي اين طرح، شناسايي و استانداردسازي واحدهاي توليدي مشمول مقررات استانداردهاي اجباري، ارتقاي سطح كيفي فرآورده‌ها در راستای سلامت جامعه، اعتماد سازي و توجه عموم به علامت استاندارد ايران و جلوگيري از توليد و عرضه كالاي با كيفيت پايين مي‌باشد.

جعفری زادفخری با بیان اینکه تا کنون پنج هزار بازرسی در طرح طاها صورت گرفته است ادامه داد:  در طرح مذکور دو هزار و 762 بازرسی از مراکز توزیع و عرضه انجام شده است که  گشف و ارجای 14 واحدهای تولید به امورقضایی نیز در این طرح انجام گرفته است.

وی به استانداردسازی و بازرسی ها از وسایل شهرهای بازی در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: 11 مرکز تفریحی در استان مرکزی شناسایی شده است که 5 واحد از مراکز بازی به دلیل عدم رعایت استاندارد ها و عدم رفع نواقص و ایرادها پلمپ و 4 مرکز بازی در حال حاضر براساس رعایت موازین استاندارد مشغول به فعالیت می باشند.

معاون فنی اداره کل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: متولی پارک های بازی شهرداری ها هستند و طبق استانداردهای جدید باید نشین بندهای تاپ ها به صورت فایبرگلاس و یا پلاستیکی باشد تا ایمنی وسایل حفظ شود.

وی در پایان افزود: عمر متوسط ساختمان ها در کشور 30 تا 50 سال است که به کاربردن مصالح با کیفیت و استاندارد و همچنین نظارت حین مصرف نقش بسزایی در افزایش طول عمر مفید ساختمان ها است.