سومین دور از مذاکرات حزب دموکرات مسیح آلمان به رهبری "آنگلا مرکل" با حزب سوسیال دموکرات برای تشکیل دولت ائتلافی روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از هشت ساعت مذاکره پشت درهای بسته، نمایندگان احزاب دموکرات مسیح و سوسیال دموکرات ها توافق کردند که روز پنجشنبه هفته جاری سومین دور از مذاکرات خود را برای ائتلاف و تشکیل دولت انجام دهند. 

بر اساس این گزارش، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان نیز پس از پایان گفتگوهای روز پنجشنبه در مورد ائتلاف تصمیم می گیرد.

مذاکره با سوسیال دموکرات ها در حالی از سوی مرکل انجام می شود که قرار است روز پنجشنبه مذاکراتی نیز به حزب سبز آلمان در مورد ائتلاف انجام شود و در واقع صدراعظم، از میان سبزها و سوسیال دموکرات ها یکی را برای ائتلاف و تشکیل دولت انتخاب خواهد کرد. 

آلمان در تاریخ 22 سپتامبر شاهد برگزاری انتخابات فدرال بود و از آنجا که احزاب هم پیمان با مرکل نتوانستند در این انتخابات موفق شوند، وی برای تشکیل دولت جدید نیازمند ائتلاف با احزاب جدید است و در همین راستا تا کنون دو دور گفتگو میان وی و احزاب سوسیال دموکرات و سبز برگزار شده است. 

در این میان احتمال تشکیل ائتلاف بزرگ (دموکرات مسیح با سوسیال دموکرات) بسیار زیاد است، اما شانس سبزها نیز برای ورود به دولت جدید آلمان نیز کم نیست به خصوص آنکه حزب اتحاد سوسیال مسیحی، مهمترین هم پیمان مرکل، نیز حمایت خود را از ائتلاف با سبزها اعلام کرده است.