۱۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۴۱

فرانس پرس به نقل از یک کارشناس:

سبزها قدرت رایزنی برای حضور در دولت آلمان را دارند

سبزها قدرت رایزنی برای حضور در دولت آلمان را دارند

کارشناس دفاعی حزب سبزهای آلمان از توان بالای این حزب برای رایزنی با حزب دموکرات مسیحی در راستای تشکیل دولت ائتلافی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک کارشناس امور دفاعی از حزب سبزهای آلمان گفت رقابت بین دو نامزد از یک جناح این حزب برای تصاحب ریاست فراکسیون سبزها در پارلمان (بوندستاگ) چندان هم جدی نیست. بر این اساس پس از انتخابات پارلمانی اخیر در آلمان "کاترین گورینگ-اکارت" و "کریستین آندرئا" به عنوان دو نامزد اصلی جناح راست حزب، برای ریاست فراکسیون پارلمانی سبزها به رقابت می پردازند.

کارشناس امور دفاعی سبزها در این رابطه می گوید رقابت این دو سیاستمدار زن برای این سمت رقابتی صوری است. وی در گفتگو با برنامه "مجله صبحگاهی" شبکه ARD گفت گفتگوهای انجام شده تا کنون برای دستیابی به توافق بین این دو نامزد به جایی نرسیده است.

در همین حال "آنتون هوفرایتر" تنها نامزد جناح چپ حزب سبزها برای ریاست فراکسیون است. پس از انتخابات پارلمانی اخیر آلمان "یورگن تریتین" و "رناته کوناست" از نامزدی مجدد برای ریاست بر فراکسیون این حزب در بوندستاگ صرفنظر کردند.

با وجود اختلافات داخلی در حزب سبزها، نوری پور بر این باور است که این حزب همچنان از قدرت بالایی برای رایزنی با احزاب پیروز انتخابات پارلمانی آلمان جهت حضور در دولت ائتلافی آینده برخوردار است. در همین راستا قرار است مقامات احزاب دمکرات مسیحی (CDU)، سوسیال مسیحی (CSU) و سبزها بعد از ظهر پنج شنبه با یکدیگر دیدار کنند.

کد خبر 2151853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha