مربی تیم فوتبال نوجوانان ایران با اشاره به اینکه این تیم برای پیروزی مقابل کانادا به میدان می‌رود، گفت: سطح بازی کانادا نسبت به آرژانتین پائین‌تر است اما نمی‌توان به خاطر اسم و اعتبار کمتری که آنها نسبت به آرژانتین دارند، این تیم را دست کم گرفت.

نادر عزت‌اللهی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به جام جهانی امارات، در خصوص دیدار تیم فوتبال نوجوانان ایران با آرژانتین ضمن بیان مطلب فوق گفت: نتیجه آن بازی بسیار حائز اهمیت بود اما بازیکنان به خاطر استرس بالای مسابقه، نتوانستند صددرصد توان‌شان را بکار ببندند که امیدوارم در بازی‌های بعدی این مسئله برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه از نقاط ضعف و قوت آرژانتین شناخت داشتیم، افزود: البته شرایط آب و هوایی روی بازیکنان خیلی تاثیر گذار است زیرا در مناطق گرم مانند دبی حتی اگر بازی‌ها 12 شب هم برگزار شود، باز هم گرما روی بازیکنان تاثیر می‌گذارد، به همین دلیل است که بازیکنان اکثر تیم‌ها از دقیقه 70 دقیقه به بعد دچار افت می‌شوند.

مربی تیم فوتبال نوجوانان ایران در مورد اینکه چرا برخی از نفرات این تیم در لحظات حساس به همدیگر پاس نمی‌دادند اینگونه واکنش نشان داد: شک نکنید که فشار زیاد و استرس بسیاری روی بازیکنان داشت. آنها بیش از همیشه از خودشان انرژی گذاشتند تا در معرض دید قرار گیرند. اینکه پاس نمی‌دادند، دست خودشان نبود زیرا به خاطر اینکه تحت تاثیر شرایط و جو بازی و مسابقات مهمی به نام جام جهانی قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: شاید برای برخی از بازیکنان تیم نوجوانان حضور در چنین مسابقاتی دیگر تکرار نشود اما در مجموع باید بگویم این بازیکنان در اختیار تیم هستند و شرایط خاص بازی باعث شد، در برخی موارد برنامه‌های تاکتیکی را به خوبی در زمین پیاده نکنند.

عزت‌اللهی با اشاره به این مسئله که بازیکنان مطرحی در این دوره از مسابقات حضور دارند، تصریح کرد: قطعا بازی کردن و نتیجه گرفتن مقابل چنین تیم‌هایی سخت است ولی ما تلاشمان را بکار می‌گیریم تا در این مسابقات بهترین نتیجه را به دست آوریم.

وی در مورد دیدار با کانادا هم اظهار داشت: ما بازی‌های این تیم را دیده‌ایم و به امید خدا برای رسیدن به پیروزی مقابل این تیم بازیکنان به میدان می‌روند. سطح بازی آنها نسبت به آرژانتین پائین‌تر است اما نمی‌توان به خاطر اسم و اعتبار کمتری که آنها نسبت به آرژانتین دارند، این تیم را دست کم گرفت. شما ببینید هندوراس، امارات را می‌برد. این نشان می‌دهد فوتبال خصوصا در رده‌های پایه شاهد اتفاقات زیادی است، به همین دلیل بازیکنان باید بیشتر مراقبت کنند. در رده نوجوانان نباید دنبال اسم‌های بزرگ بود اما مطمئن باشید ما هدفی بجز پیروزی در این بازی نداریم.

مربی تیم فوتبال نوجوانان در پایان گفت: ما نقاط ضعف تیم خود را شناسایی کرده‌ایم و به بازیکنان هم گفته‌ایم. قطعا اگر گرمای هوا اذیت نکند و بازیکنان خیلی زودتر از موعد مقرر دچار افت نشوند، می‌توانیم کانادا را ببریم. هر چند بازیکنان تا امروز 40-50 درصد از بازی‌هایی که در اردوی آلمان مقابل تیم‌های جوانان این کشور انجام داده‌اند، را در دیدار با آرژانتین ارائه نکرده‌اند.

تیم فوتبال نوجوانان ایران که در نخستین دیدار خود در رقابت های جام جهانی برابر آرژانتین به تساوی یک بر یک دست یافته بود، ساعت 17 روز سه شنبه در دومین بازی خود به مصاف تیم کانادا خواهد رفت. این مسابقات به میزبانی امارات برگزار می شود.