«مدرسه عجیب‌تر می‌شود»، سومین و آخرین جلد از مجموعه «ماجراهای مدرسه کج و کوله»، نوشته لوییس سکر را سپیده خلیلی ترجمه و کتاب‌های بنفشه (واحد کودک و نوجوان قدیانی) منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی، مجموعه سه جلدی «ماجراهای مدرسه کج و کوله» را با ترجمه سپیده خلیلی منتشر کرده است. مجموعه‌ای که چند ماه پیش از سوی منظومه خرد در اختیار علاقه‌منئدان قرار گرفته بود. «مدرسه عجیب‌تر می‌شود»، عنوان سومین جلد از این مجموعه است. که با برگشت بچه‌ها از تعطیلات کریسمس آغاز می‌شود.

«بچه‌ها از تعطیلات کریسمس برگشتند. روی هر میز تحریری دوتا میل بافتنی و یک کلاف کاموا بود. خانم جولز گفت: ما امروز می‌خواهیم بافتن با کلاف کاموا را یاد بگیریم... او به بچه‌ها یاد داد که چطور بافتنی ببافند: ببینید، شما میل را از اینجا وارد کنید، بعد این را این‌طوری دورش می‌پیچید... سئوالی دارید؟... همه به او خیره شدند...»

خانم جولز را به خاطر دارید؟ معلم مدرسه کج و کوله. آن هم معلم طبقه سی‌ام. اصلاً مدرسه را یادتان هست. همان مدرسه‌ای که قرار بود یک طبقه باشد با 30 کلاس اما شد 30 طبقه و در هر طبقه، یک کلاس.

مدتی مدرسه کج و کوله تعطیل بود، اما حالا باز شده البته عجیب‌تر از همیشه!... بالاخره مگر چند مدرسه در دنیا وجود دارد که 30 طبقه باشد و در هر طبقه فقط یک کلاس؟ ... باز هم گفته بودم که خانم جولز، معلم طبقه سی‌ام است.

خانم زاورز، معلم کلاس طبقه نوزدهم است و تنها مشکل این‌که چون طبقه نوزدهمی وجود ندارد، پس خانم زاورز هم وجود ندارد... متوجه شدید؟ خب. پس این را به کلوین توضیح بدهید.

«مدرسه عجیب‌تر می‌شود»، عنوان سومین و آخرین جلد از مجموعه «ماجراهای مدرسه کج و کوله» نوشته لوییس سکر با ترجمه سپیده خلیلی است که از سوی کتاب‌های بنفشه (واحد کودک و نوجوان قدیانی)  منتشر شده.

مجموعه داستان لوییس سکر، پیش از این  با عنوان «مدرسه کنار جاده» از سوی انتشارات منظومه خرد با ترجمه سپیده شهیدی، راحله پورآذر و فریبا اقدامی  منتشر شده بود.

لوییس سکر نویسنده این کتاب، نویسندگی را حین تحصیل در رشته حقوق شروع کرد، اما زمانی که در سال 1989 آثارش با اقبال عمومی روبرو شد، به طور تمام وقت به نویسندگی روی آورد و کار در رشته حقوق را کنار گذاشت. وی تاکنون بیش از 20 اثر آموزشی برای کودکان و نوجوانان نوشته است.