سرپرست وزارت ورزش و جوانان با بیان این که 13 فدراسیون در سنوات گذشته به وسیله سرپرست اداره می شد گفت: تکرار این موضوع هم خلاف اساسنامه فدراسیون ها و هم به ضرر آن ها بود لذا طی سه ماه آینده تمامی روسای این فدراسیون ها با برگزاری انتخابات طبق جدول تهیه شده معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر سیدرضا صالحی امیری با بیان این که تا پایان اسفند 93 تمامی روسای فدراسیونی که روز آخر مسئولیتشان باشد انتخابات آن فدراسیون را برگزار کرده و رئیس آن را مشخص خواهند کرد اظهار کرد: پس از این دیگر هیچ فدراسیونی توسط سرپرست اداره نخواهد شد.

وی در خصوص حضورش در کمیسیون های تخصصی مجلس و ارائه مهمترین برنامه هایش برای اداره وزارت ورزش و جوانان افزود: وظیفه ما ارائه برنامه و رسالت مجلس تصمیم گیری در خصوص انتخاب و یا عدم انتخاب وزیر است.

سرپرست ورزش و جوانان 5 رویکر توسعه اخلاق، توسعه فضاهای ورزشی، گسترش ورزش همگانی، توجه به امور جوانان و گسترش فعالیت های ورزشی بانوان را به عنوان روس اصلی برنامه های ارائه شده خود به مجلس اعلام کرد.

وی در خصوص پیگیری موضوع فساد در فوتبال تصریح کرد: از نظر بنده نباید عملکرد چند و حتی چند ده نفر خدمات میلیون ها آدم پاک و فعال در عرصه ورزش فوتبال را مخدوش کند.

وی ادامه داد: ما جدولی تهیه کرده ایم که با ساز و کارهای قانونی، انضباطی، مالی و... موضوع فساد در فوتبال را دنبال کنیم اما بنا دارید که این موضوع به دور از جنجال و تبلیغات ادامه یابد. در این راه شما رسانه ها نیز به ما کمک کنید.

صالحی امیری گفت: مطمئن باشید در همه حوزه های کشور مشکلاتی وجود دارد، به نظر بنده فوتبال یکی از عرصه های سالم است.

وی در پاسخ به سوالی که شانس خود را برای اخذ رای اعتماد مجلس چقدر می دانید اضافه کرد: مطیع رای مجلس خواهم بود و این موضوع را باید از نمایندگان محترم پیگیری کنید.

سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان در خصوص مشکلات مربوط به پرداخت وام ازدواج و تلاش برای رفع آن ها نیز خاطر نشان کرد: این موضوع یکی از مسائلی است که در حال پیگیری برای رفع آن هستیم. در این خصوص سازمان مدیریت باید مجوزهایی به بانک ها بدهد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: در گذشته باید این مجوزها به بانک ها داده می شد و از طرفی تخصیص هایی هم صورت می گرفت که متاسفانه انجام نشد و باعث به وجود آمدن مشکلات فعلی شد لذا برای رفع این مشکلات در حال پیگیری هستیم.