۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۵۳

حسن روحانی:

صالحی امیری به خوبی از عهده امور ورزش در دوماه گذشته برآمده است

صالحی امیری به خوبی از عهده امور ورزش در دوماه گذشته برآمده است

رئیس جمهور در جلسه بررسی رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورزش شامل همه جمعیت ایران می‌شود گفت: دکتر صالحی امیری از لحاظ علمی صاحب قلم با تالیفات متعدد بوده است و در مدت دو ماهی که سرپرستی این وزارت را بر دوش گرفته به خوبی از عهده آن برآمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی که صبح امروز در جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی در مجلس سخن می گفت با بیان این که ورزش و جوانان شامل همه جمعیت 75 میلیونی می شود گفت: ورزش همگانی برای ما مهم است آن جا که از عدالت در امکانات ورزشی حرف می زنیم، آنجا که باید عقب ماندگی های گذشته در مورد ورزش بانوان را جبران کنیم و آنجا که ورزش را یکی از پایه های اصلی سلامت مردم می دانیم و همچنین ورزش می تواند نشاط آفرین باشد.
 
وی افزود: ورزش می تواند به بهترین شکل اوقات فراغت ما را پر کند. ورزش می تواند به کار جمعی در جامعه مهارت دهد و رقابت سالم اجتماعی را به وجود آورد. ورزش می تواند غرور ملی را بیفزاید آنجا که ورزش قهرمانی است. می تواند بخشی از تعامل سازنده با جهان باشد.
 
رئیس جمهور با تاکید بر این که در دیپلماسی عمومی ورزش همواره کارایی خود را نشان داده است، ادامه داد: دیپلماسی عمومی همواره در مقاطع مختلف برای دیپلماسی کارآمد بوده است. ورزش قهرمانی، حرفه ای و همگانی باید توسط افرادی اداره شود که با نظر علمی به این مسئله نگاه می کنند مخصوصا در کنار ورزش موضوع جوانان نیز مطرح است.
 
رئیس جمهور با بیان این که برای این مسئولیت دکتر صالحی امیری را برگزیدم و به مجلس معرفی کردیم ادامه داد: اگر من تعبیر کنم ایشان فردی جامعه شناس و به مسائل اجتماعی جوانان و ورزش با همان دید آسیب شناسی تخصص ایشان است می نگرد سخنی به گزاف گفته نشده است. از آن زمانی که معاون وزیر بوده اند و با شورای عالی امنیت ملی همکاری داشته اند تا زمانی که معاونتی در شورای عالی امنیت ملی برعهده داشته اند و در مرکز تحقیقات استراتژیک مسئولیت بخش اجتماعی را بر عهده گرفته اند همواره فردی دقیق، اخلاقی و پرتلاش بوده اند.
 
روحانی تاکید کرد: من حداقل 9 تا 10 سال با وی همکاری در بخش های مختلف داشته ام و او از لحاظ علمی صاحب قلم با تالیفات متعدد بوده است و در مدت دو ماهی که سرپرستی این وزارت را بر دوش گرفته به خوبی از عهده آن برآمده است.
 
وی از نمایندگان درخواست کرد در چارچوب وظایف قانونی خود امروز بررسی صلاحیت سه وزیر را در خانه ملت ادامه دهند و گفت: امیدوارم در پایان وقت شاهد تکمیل کابینه دولت یازدهم باشیم و قول دولت به مردم این است که حرکت در فضای فرهنگی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

کد خبر 2163141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha