کرمانشاه - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: عزت و اقتدار نظام اسلامی ایران به دلیل اتصال به خورشید غدیر است که با هر روایت و قرائتی همان نور افشانی و تابندگی را داراست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله شیخ مصطفی علما پیش از ظهر امروز در سومین همایش ملی غدیر پژوهی که به میزبانی کرمانشاه و در تالار بزرگ انتظار شهر برگزار شد اظهار داشت: امامت در واقع سنت وجود حجت خدا بر روی زمین است که تمام عالم باید بر دایره این حجت خدا بگردد.

علما اظهار داشت: امامت امانت الهی است که به دست امین خدا بر روی زمین سپرده شده است تا با هدایت بشر به سمت سرچشمه های نور، دنیا را از ظلمت برهاند و عاقبت نیکوی وعده داده شده در قرآن را برای بشر و دنیا محقق سازد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: هر برداشتی که از غدیر وجود داشته باشد نور این واقعه بزرگ را پنهان نمی کند و این رویداد سرنوشت ساز بشری مثل آفتاب دنیا را روشن کرده است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بنای حرکت انقلاب را بر مکتب غدیر بنا نهاده و با این پشتوانه است که نظام اسلامی یکه تاز عرصه های عزت و آبرومندی است.

علما گفت: سیره مقام معظم رهبری نیز همان غدیر است و تمام اقتدار و عظمتی که در جمهوری اسلامی وجود دارد به خاطر شمیم ولایت و امامتی است که در کشور موج می زند و هر آنچه که از ضعف و بی ثباتی در ملت ها و کشورهای دنیا وجود دارد به دلیل نبودن همین رهبری و ولایت است.